Gå til innhold

Vedr.Avdrag fra lånekassa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om noen har peiling på om man får lavere avdrag å betale når man er i permisjon, eller om avdragene er som når man er i jobb???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man kan få lavere avdrag nei. Du kan jo ev. sjekke på nettsidene deres. Synes jo det ville vært rart også, i og med at man da har 80 eller 100 % lønn.

Skrevet

Neppe....men det kan jo hende det går an å søke....

Skrevet

Tror de er jækla vanskelige på det med nedbetaling, men har lest noe om rentefritak når man har barn under femten år eller noe. det vil jeg sjekket opp i om jeg var deg for der kan man nok spare en del.

Jeg har tenkt meg en tur innom lånekassen sitt kontor her i Bergen til uken, for de er jo umulig å då noen svar fra på telefon eller mail....

Skrevet

Du får rentefritak i ulike antall mnd etter hvor lite brutto inntekt du har. Jeg har såpass lav at det tilsvarer 11 mnd.Men du må søke om utsettelse og vente til 2009 med å søke på grunnlag av permisjonen....... Da vil de rette opp rentene som har løpt underveis.Burde ringe og snakke med dem. Vet at minsteinntekt for rentefritak ligger på 250000 brutto i året..

Skrevet

Tusen takk for svar. får vel bare stille meg i den evinnelige telefonkøen!!

Ha en fin kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...