Gå til innhold

Hva er det med mini??? =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er jo helt satt ut... Plutselig feber som kom.. rett over 39.. Og veldig slapp.. Sitter bare i stolen og koper,,,

Han har også mange ganger tatt seg til venstre benet og sagt au.. Men han sier au også til den ene fingeren.. Ser ikke noe merker verken på finger eller ben.. Men venstre benet har han sagt au til flere ganger nå.., det samme med fingeren..

Ikke noe oppkast eller diare..

39 er vel ikke høy feber for en på 2 år og 3 mnd.. Eller begynner det og bli høyt når de er såpass store?? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han brygger på ett slags influensa-virus? Da kan man jo få feber, samtidig vondt i ledd og muskler. Jeg ville gitt han en paracet, og fulgt med feber og allmenntilstand. Dersom han blir dårligere ville jeg tatt en tur på legevakten, eventuelt sett det an til mandag og tatt en tur til fastlegen. God bedring.

Skrevet

Mannen er ute og handler paracet nå.. Vi var tomme her hjemme da sef.. =(

Håpe han kvikner til igjen utover dagen... Takk for svar.. =)

Skrevet

Så små barn kan ikke lokalisere smerten - så det at han tar seg til beinet trenger ikke bety at det er der han har vondt.........da kan det jo i utgangspunktet være hva som helst han feiler...

God bedring!

Skrevet

Kan ikke lokalisere smerte?? det kan da ikke stemme.. Hvis et barn på 2 år har vondt i f.eks øret vil det jo ta seg til øret og si au???

Synes jeg hørtes rart ut..

Skrevet

Små barn kan ikke lokalisere smerte???

Jo, det vi ljeg virkelig påstå at de kan.. mini her er 2 år, og han kan helt fint fortelle og peke på hvor han har vondt.. mener du også om de faller og slår seg da?

Skrevet

I følge legen min kan de ikke lokalisere smerten før de er nærmere skolealder......

Skrevet

Hahaha.. den legen skulle jeg hatt en lang diskusjon med.. hehe.. At de ikke kan si hvor de har vondt før de er 5-6 år????

Nei den går jeg ikke på... =)

Skrevet

Har fremdeles problemer med å forstå det.. så jeg vil til og med påstå at legen din tar feil... syntes det er uhyggelig av en lege å kunne si noe slikt jeg.

Skrevet

Do as you like!:)

Tok meg friheten til å kopiere over fra pasienthåndboka ellerhvadet var......

# Barn klarer ofte ikke å lokalisere smerter Når du spør hvor de har vondt sier de ofte magen, men de kan like fullt ha smerter i hodet

# Når de tar seg til øret har de ofte ørebetennelse

Fortsatt skeptisk så kan du google nå¨r kan barn lokalisere smerte...:):)

Skrevet

Har søkt nå.. Og det jeg har kommet frem til er at når de har sterke akutte smerter så har barn problemer med og lokalisere smerter ja.. Men det gjelder jo forsåvidt også voksne til en grad...

Men alle stedene jeg søkte sto det ikke noe aldersbetinget.. Generelt sett er det sef natulig at et lite barn lokaliserer smerte dårligere en voksne.., men at de kan lokalisere om det verker i fingeren f,eks 4 år gammel.. Ja det tror jeg virkelig.. Og har ikke funnet noe på nett som tilsier noe annet eller støtter det som din lege sier..

Send meg gjerne linker til et sted jeg kan lese om det du mener her???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...