Gå til innhold

Hvis man går fra hverandre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ungen ikke er ett år engang. Hvordan deler man omsorgen da??

Og kan mor flytte til annen by hvis ikke far er enig i dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har krav på barnet annen hver helg og en kveld i uka....

Hvis barnet er veldig lite, feks hvis du ammer enda så ville jeg ikke tillat det..

Da kan han besøke dere, komme på middag og leke med minsten når han kan...

Du kan flytte hvor langt du vil, innen for norge..

Skrevet

Har man ikke like mye rett på like mye tid med barnet???

Ammer ikke - men fortsatt bare 5 mnd gammel....

Og er du heeeeelt sikker på det med flyttinga??? Har hørt at man ikke bare kan flytte til annen by når begge har foreldreansvar for ungen..

Skrevet

Tror det er noe med at hvis de er under året, så skal de være hos mor, før vanlig samværsrett inntreffer. Men er ikke sikker altså.

Det med annen by vet jeg ikke, men jeg håper i så fall du ikke har tenkt å flytte langt. Jeg er fullstendig enig i at man ikke skal holde sammen for barnas skyld, mange ganger har de det bedre med to glade foreldre hver for seg.

Men, tenk på at barnet også skal vokse opp og blir større... det er ikke gøy å bli sendt som en pakkepost fra den ene til den andre annenvher helg og en dag i uka og i høytider og sommerferier. Det er ofte vanskelig for barnet å danne et nettverk hos far da de ikke går på skole eller på annen måte faller inn i et naturlig sosialt miljø. (tenker mest på når de blir eldre da..)

Jeg er selv skilsmissebarn og vet akkurat hvor kjip den biten der er, og har tenkt at hvis det uheldigvis noengang skulle skje at jeg og pappan går fra hverandre, så skal ikke barna lide av det, men jeg og han må sette våre behov til side og bo så nærme at barna kan gå/sykle imellom mor og far. Da tror jeg man får det beste forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...