Gå til innhold

Dere med lange uregelmessige sykluser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?

Har jo ikke peiling på når jeg har EL eller noe, gidder jo ikke bruke maaange penger på EL-tester!

Nå går jeg egentlig for sex annen hver dag, men føler på meg det kommer til å bli veldig mye sex nå i begynnelsen, og så dabber det av etterhvert... Er så redd for å misse EL!

Andre i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon!

Har ikke peiling på når EL er, så satser på samme metode, sex annenhver dag. Er nå på dag 28 i syklusen. Skal ta en test i morgen tidlig, for har følt meg så trøtt og småkvalm de siste dagene, men har ikke så stor tru på at den er positiv... Tror det er altfor tidlig å teste, eller i det hele tatt få symptomer.

Skrevet

Jeg er vel i samme i situasjon som deg. Det vil si, jeg har ikke fått igjen mensen siden jeg sluttet med p-piller i begynnelsen av januar. Hadde den vanlige bortfallsblødningen, ikke noe etter det. Uansett er det vel for tidlig, men jeg er spent på når mensen kommer tilbake. Før jeg begynte på p-piller, hadde jeg også uregelmessige, lange sykluser. Jeg regner derfor med at jeg får det igjen når mensen kommer tilbake. Personlig "rekord" var på ingen mens fra august til februar, men det var nok pga at jeg var ekstremt stresset akkurat da. Da jeg begynte å slappe av og følte meg bedre med meg selv, kom mensen tilbake med en gang. Ellers har jeg en syklus på rundt 42-45 dager, men jeg kan også ha sykluser på rundt 4 uker, eller på 8 uker. :S

Jeg gidder heller ikke bruke masse penger på eggløsningstester, vi må jo antagelig teste i ukevis!!! Det beste er nok å tempe, men det kommer jeg ikke til å gjøre før om et års tid, hvis vi ikke har blitt gravide før det. Da begynner det å bli behov for utredning, og da må vi nok tempe uansett.

Vi har gjennomsnittig sex hver dag eller annenhver dag uansett, så jeg ser ikke det helt store behovet for å finne ut når eggløsningen er for øyeblikket. Selvsagt kommer det an på jobbsituasjonen og endel andre ting. Når samboeren min har (hvilende) nattevakt er han ikke særlig giret på sex, og da hadde jeg ikke "krevd" sex uansett, selv om jeg hadde visst at jeg hadde eggløsning. Hvis en av oss er kjempesliten, er det ganske uaktuelt. Sex skal ikke være et pliktløp, synes nå jeg. Det blir kanskje annerledes hvis det skulle vise seg at vi sliter med å bli gravide, noe vi ikke kan se bort fra at kan skje, med tanke på mine sykluser... Men fram til det eventuelt skjer, tenker jeg at vi får forsøke å leve så normalt som mulig, inkludert i senga. :)

Skrevet

jeg aner heller ikke når jeg har EL. Sluttet på pilla i noevmber, og det tok meg nesten 8 uker før jeg fikk TR, eller noe som ligna TR. Kom bitte litt friskt blod og resten var brunt for noen dager siden. og så stoppa det opp. Kanskje litt ustabil syklus ja!

Men har sex så ig si hver dag, så får bare håpe at det ordner seg til slutt!

Skrevet

Hei. På besøk fra 1.trimester. Jeg har totalt uregelmessige sykluser og testet med el tester i 6 mnd uten å få så mye som en strek. Slutta med det og hadde heller sex annen hver dag fra tr slutt fram til ikm kom.

I løpet av andre måned med sex hver dag så satt spira fast!!! Hadde ikke rumpa høyt, koste meg med rødvin før el og slappet av.

Fikk ingen symptomer på graviditet overhode, men når jeg testet 3 dager før ikm var jeg sannelig gravid!!

Lykke til!!!

Skrevet

Så artig å høre! :) Godt å høre slike historier, for jeg er (og har i grunnen vært siden jeg var 19-20 år) litt stresset for om de uregelmessige syklusene betyr at noe er riv ruskende galt, slik at jeg ikke kan bli gravid. :S Man tror liksom at "alle" andre har helt regelmessige sykluser på 28 dager som i læreboka, men etterhvert innser man jo at det er jo slett ikke sant!

Skrevet

Beklager, glemte å si: gratulerer så mye! :)

Skrevet

Takk!!! Veldig fornøyd!!

Jeg var sikker på at jeg kom til å slite i mange år for jeg fant jo ikke el, og syklusene mine kunne være opp til 2 mnd forsinket. Så ikke stress, det er tydelig ikke noe problem med litt fucka sykluser!!!!

Og for min del kunne de bare ha sluttet å selge de el testene, de er jo bare for folk som egentlig vet når syklusen er, kan jo ikke teste i 40 dager av gangen....i mange måneder,.blir dyrt det!!

Lykke til!!

Skrevet

Ja, det der var en god historie å lese for oss andre ;) Tuusen takk for besøk og gode ord! Og selvfølgelig gratulerer kjempemasse med spire! Gleder meg sååå til det er min tur til å bli gratulert!!!

Marge: Du må si ifra hvordan testingen går! *Spent*

Til alle dere andre: Godt å vite at jeg ikke er alene... Blir litt frustrert av all ventingen! Som dere ser er jeg bare i min 3pp, men sluttet på pillen i august...! Hadde da gått på den siden jeg var 16 år og nå er jeg 25!

Noen andre av dere som snart skal teste?

Hvilken dag er dere på i syklusen?

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken dag er jeg på i syklusen... Har akkurat sluttet på p-pillen, så vet ikke om jeg har kommet i noen "syklus" enda. :/ Jeg har fått streng beskjed fra sambo om å teste hvis vi skal ta oss et glass vin, så jeg får bare gjøre som han sier. :) Men det blir ikke så ofte, da, vi drikker sjelden. Så for min del blir det nok bare testing hvis jeg skal drikke noe - og hvis jeg plutselig skulle få masse symptomer (håpehåpe!), selvsagt. Ellers ser jeg ikke noen vits i det. Det blir litt meningsløst å snakke om å ha noen IKM når syklusen er så ustabil, synes jeg. Jeg får bare håpe at den stabiliserer seg sånn noenlunde på 6+1/2/3, slik den (tidvis) har vært tidligere... *sukk*

Det er ikke så mye med 3pp siden august *sukk* jeg er redd jeg også kommer til å få det samme problemet. Jeg har i løpet av 27 år gått på p-piller i to år til sammen (ett år nå sist, ca ett år tidligere), så jeg har hatt over 11 år til å innse at syklusen min er helt merkelig. Det har den alltid vært, og jeg tror ikke det kommer til å forandre seg. :/

Skrevet

Jeg hadde bare gått på piller et år, men har alltid hatt uregelmessige sykluser (fra 19 - 60 dager. det gikk over 100 fra jeg slutta på pilla til første menstruasjon kom). Dumt aldri å vite når den kom, og som prøver er det dumt ikke å vite når el er. Jeg kjøpte meg ladycomp jeg, og begynte å måle temperatur, Dermed fant jeg el og ikm :) Veldig fornøyd.

Skrevet

Den testen var veldig negativ gitt... Så da er det bare å fortsette med sex annenhver dag :)

Jeg slutta med p-piller i oktober, hadde da gått på pillen i ca 8 år. Førse syklus var på 39 dager og andre på 42. Nå er det bare å vente og se hvor mange dager jeg ender på denne gangen. Jeg husker syklusene var helt på jordet før jeg begynte med pillene, men har jo et lite håp om at det skal ha blitt bedre nå, og at det bare er litt rot fordi jeg akkurat har slutta på pillen...

Håper i hvert fall det ikke tar sånn voldsomt lang tid å bli gravid... Ser jo at andre har klart det, så da er det jo håp for oss også :)

Jeg er på dag 29 nå da.

Skrevet

Hei hei:) Besøk fra 3 trimester her.

Jeg har veldig uregelmessige sykluser, fra 21-70 dagers sykluser... Den mnd jeg ble gravid brukte jeg el tester fra billigtester. Begynte å ta de på dag 21 og fikk positivt utslag på dag 36 :)

De fungerte godt for meg selvom det kan bli litt dyrt da... Pluss at vi hadde sex annenhver dag og "prøvde" ikke å bli gravide, men tok det helt med ro og koste oss med øl og vin som vanlig.

Lykke til alle sammen :)

Sender en HAUG med babystøv *************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Skrevet

Jeg har pleid å merke det på kroppen når jeg har el, men nå har kroppen spilt meg et puss ved at jeg får el slim flere ganger i syklusen. Så jeg prøver el-tester, men de er negative, så er litt forvirret. Satser på så mye sex vi orker (ofte litt trøtte med 2 små og fulle jobber) fra dag 10-20, så får vi se da...

Skrevet

Hvor mye betalte du for ladycomp, tinemor? Og hvor lenge var dere prøvere før dere kjøpte den? Føler det er litt sånn dyr "siste-utvei" greie...

Så utrolig trist at testen din var negativ Marge! :(:( Men det eneste det går ann å gjøre, er jo å fortsette med sexen ;)) Og det gjør jo ingenting det!!!

Ang. EL slim og sånn så stoler ikke jeg heller helt på meg selv... En dag er jeg sikker på at det er EL slim, dagen etter er det tørt igjen for så å komme etter noen dager igjen! Usj...

Nå skal jeg iallefall bare kose meg framover, jeg er på dag 12 i dag, så kanskje (hvis jeg har normal syklus denne gangen) kommer EL snart! Uannsett, svømmerene lever jo lenge inni oss!

Lykke til jenter! Vi har jo en liten skravletråd pågang her!! ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...