Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da de lærte seg navnet DITT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna på 2 år har lært navnet mitt, og nå når hun roper på meg roper hun "Geeeete! Geeeeeeeeeeeete!!"

Hrmf...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er og blir mamma og skal hete det for all fremtid, for det sa hun først;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn ca når ho var 2 tenker jeg.. bruker det gjerne om hun er sur, eller ikke gidder og høre...

Skrevet

Litt før tre års dagen her.. Blir stortsett bare brukt hvis pappa roper på meg, da roper også Benjamin navnet mitt istede for mamma.

Skrevet

>Jenta mi lærte seg navnet mitt og sambo sitt når hun var 15 mnd ca. Nå kan hun hele, tom etternavn. Liker visst å bruke det:)

Skrevet

Han var ikke store knøttet, husker ikke helt når, men det må ha vært mellom 13 og 16 mnd. en gang.

Er jo ikke rart da, mannen og jeg bruker jo fornavn på hverandre.

Nå slenger han gjerne på mellomnavn og etternavn + adresse i tillegg.

Skrevet

Hun er 2 1/2, og har nettopp lært seg navnet mitt.

Hun sier stadig:

"Mamma, hva hete' du?", selv om hun vet det.

Skrevet

Hehe, det har storgutten min kunnet siden før han fyllte to år, både mitt og pappaen sitt. Nå bruker han ofte navna våre (han er 2,5 år nå), hvis vi ikke hører etter "mamma" og "pappa". Det er litt morsomt da, for jeg har et langt navn (22 bokstaver..) og han bruker også sitt eget fulle navn om seg selv (2 fornavn og 1 etternavn) samme når han snakker om lillebroren sin (17 bokstaver). Og alldeles ren og fin uttale, selvsagt ;)

Skrevet

Snuppa her på 20 mnd kan begge våre, og bruker de innimellom:-)

Skrevet

Ikke lenge siden, var vel 19 mnd. Det verste er at hun bruker det når hun er sur på meg (da fordi det er noe jeg sier hun ikke får lov til), sier da navnet mitt og ser på meg med en skikkelig sur mine.. Men litt morsomt er det jo også når hun holder på sånn og da ;-)

Skrevet

En eller annen gang mellom 1 og 1,5 år tror jeg. Komisk å høre henne rope "Camiiiiilla, hvor er du??" Hehe....

Skrevet

Hun var vel rundt 20 mnd gammel da hun lærte å si navnet mitt. Nå kaller hun meg for *fornavn**etternavn* + frøken pupp.. Jeg aner ikke hvorfor hun legger til "frøken pupp" etter navnet mitt.. Hehe...

Hun er 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...