Gå til innhold

1 åring. Hvor ofte spiser de??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amalie er snart 14 mnd og dagen hennes er sånn:

 

frokost: ca kl 8.00- grøt og melk

lunsj: ca 12.00- brød og frukt/ yougurt

middag: ca 16.00: enten spiser hun det vi spiser, eller et 12 mnd glass,vann

kvelds: 18.30: grøt og melk..

Skrevet

mellom kl 7.30 og 10.00 : Frokost (1-2 brødskiver,melk eller Biola)

Ca 3 timer etter frokost: Lunsj( 1 brødskive eller frukt og yoghurt ,melk)

Ca 16.30: Middag

18.30: Kveldsmat (1 Brødskive og melk)

Skrevet

Snart 1 år

 

Frokost mellom 8.00 og 8.30- Skive + biola eller soyamelk

Lunsj mellom 11.30 og 12.00- Biolayoghurt med havregryn og fruktmos + vann

Middag mellom 15.00 og 15.30- Samme som oss eller 12 mnd. middagsglass + biola eller soyamelk, frukt til dessert

Kveldsmat mellom 18.00 og 18.30- Brødskive eller grøt + biola eller soyamelk

Skrevet

frokost: skive eller grøt, og melk

lunsj: skive og biola, eller banan og yoghurt

middag: det vi spiser...

kvelds: grøt og melk

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Ble skikkelig letta når jeg leste svarene her. Har nemlig stressa med å få i han 5 måltider om dagen, men ser jo her at alle andre har 4 og regner da med at det er ok :)

Når begynte dere forresten med det?

Har liksom prøvd med enda et mellommåltid på dagen, men da spiser han ikke noe særlig. Har vært litt stresset pga av det. Litt vanskelig å legge opp dagen når de spiser kl 11 og 14 i barnehagen.

Skrevet

frokost ( ca 7.30-8.00): grøt og vann

lunsj (11.30 i bhg): brød og melk ( 1-2 skiver)

mellommåltid(14.30 i bhg) : frutti eller yoghurt og en halv brødskive

med melk.

 

middag når vi kommer hjem, stortsett rundt fem.

og om hun får kveldsmat kl 18-18.30 varierer littr. kommer an på når vi har spis og hvor mye hun spiste.

Skrevet

det er en god stund siden amalie spiste 5 måltider... hender hun får en kavring eller noe innimellom da:)

Skrevet

Frokost mellom 09 og 10 engang- 1 grøtporsjon ( pluss 140mml mme noen ganger)

Lunsj mellom 13 og 14 engang- 1-2 brødskiver, tran og yoghurt og vann/juice

Kveldsmat 20.30 (pip)- 1 porsjon grøt og 140ml mme på rommet mens vi synger nattasang.

Hun blir ett år 9.februar... skal begynne med kumelk snart.. blir spennende..

Skrevet

Ja, også middag selvfølgelig.. mellom 18 og 19 engang. Men hun liker det ikke noe særlig så det blir oftest med en kjøttbit eller to og en banan eller annen fruktmos.

Skrevet

Jenta mi er svært kresen når det gjelder mat, huff:(

 

Frokost/

Klokken 6 eller 7 mme pluss en brødskive

 

Lunsj/

Klokken 10 en brødskive pluss frukt eller yougurt

 

klokken 13 igjen en brødskive eller frukt

 

klokken 16 eller 17 grøt eller kyllingpølser eller litt potet

 

klokken 1800 en flaske mme så legger hun seg

 

Hun er svært kresen når det gjelder mat, så er ganske bekymret, men hun har bleier for å si det sånn, heeh:)

 

Hun vil ikke ha vanlig kumelk, så gir fortsatt mme, helsestasjonen sier det er greit pga hun ikke spiser middagsmat...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...