jente06OGgutt09 Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Amalie er snart 14 mnd og dagen hennes er sånn: frokost: ca kl 8.00- grøt og melk lunsj: ca 12.00- brød og frukt/ yougurt middag: ca 16.00: enten spiser hun det vi spiser, eller et 12 mnd glass,vann kvelds: 18.30: grøt og melk..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 mellom kl 7.30 og 10.00 : Frokost (1-2 brødskiver,melk eller Biola) Ca 3 timer etter frokost: Lunsj( 1 brødskive eller frukt og yoghurt ,melk) Ca 16.30: Middag 18.30: Kveldsmat (1 Brødskive og melk)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Snart 1 år Frokost mellom 8.00 og 8.30- Skive + biola eller soyamelk Lunsj mellom 11.30 og 12.00- Biolayoghurt med havregryn og fruktmos + vann Middag mellom 15.00 og 15.30- Samme som oss eller 12 mnd. middagsglass + biola eller soyamelk, frukt til dessert Kveldsmat mellom 18.00 og 18.30- Brødskive eller grøt + biola eller soyamelk
høstbarn:) Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 frokost: skive eller grøt, og melk lunsj: skive og biola, eller banan og yoghurt middag: det vi spiser... kvelds: grøt og melk
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Ble skikkelig letta når jeg leste svarene her. Har nemlig stressa med å få i han 5 måltider om dagen, men ser jo her at alle andre har 4 og regner da med at det er ok Når begynte dere forresten med det? Har liksom prøvd med enda et mellommåltid på dagen, men da spiser han ikke noe særlig. Har vært litt stresset pga av det. Litt vanskelig å legge opp dagen når de spiser kl 11 og 14 i barnehagen.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 frokost ( ca 7.30-8.00): grøt og vann lunsj (11.30 i bhg): brød og melk ( 1-2 skiver) mellommåltid(14.30 i bhg) : frutti eller yoghurt og en halv brødskive med melk. middag når vi kommer hjem, stortsett rundt fem. og om hun får kveldsmat kl 18-18.30 varierer littr. kommer an på når vi har spis og hvor mye hun spiste.
jente06OGgutt09 Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 det er en god stund siden amalie spiste 5 måltider... hender hun får en kavring eller noe innimellom da:)
wirre;o) Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Frokost mellom 09 og 10 engang- 1 grøtporsjon ( pluss 140mml mme noen ganger) Lunsj mellom 13 og 14 engang- 1-2 brødskiver, tran og yoghurt og vann/juice Kveldsmat 20.30 (pip)- 1 porsjon grøt og 140ml mme på rommet mens vi synger nattasang. Hun blir ett år 9.februar... skal begynne med kumelk snart.. blir spennende..
wirre;o) Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Ja, også middag selvfølgelig.. mellom 18 og 19 engang. Men hun liker det ikke noe særlig så det blir oftest med en kjøttbit eller to og en banan eller annen fruktmos.
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Jenta mi er svært kresen når det gjelder mat, huff:( Frokost/ Klokken 6 eller 7 mme pluss en brødskive Lunsj/ Klokken 10 en brødskive pluss frukt eller yougurt klokken 13 igjen en brødskive eller frukt klokken 16 eller 17 grøt eller kyllingpølser eller litt potet klokken 1800 en flaske mme så legger hun seg Hun er svært kresen når det gjelder mat, så er ganske bekymret, men hun har bleier for å si det sånn, heeh:) Hun vil ikke ha vanlig kumelk, så gir fortsatt mme, helsestasjonen sier det er greit pga hun ikke spiser middagsmat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå