*Vi blir 5* Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Sist så hadde jeg en veldig dramastisk fødsel som endte opp i haste snitt. Syns det var en forferdelig opplevelse og vil jo helst ikke oppleve det igjen (for å si det mildt) Da jeg var på 6 ukers kontroll på sykehuset snakket jeg med legen som tok Victoria ut og hun sa at det var ikke noe problem å få ks neste gang hvis jeg ønsket det..Men så har jeg jo mest lyst tilå føde,men vil jo ikke ha noen komplikasjoner heller..det er jo ingen grunn tilat det samme skal skje igjen,men klarer ikke la vær å tenke på det. Noen andre som har hatt haste snitt første gangen og født helt normalt andre gang
2 barn,1 engel & 1 i magen Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hei, har ikke hatt keisersnitt men har opplevd dødfødsel og det går jo ut på det samme, nemlig angsten for å føde igjen. Jeg har takket nei til keisersnitt og vet godt at dette er noe som neppe vil skje igjen. Vi må prøve å tenke positivt og ta det litt som det kommer. Nå skal jeg føde for 4 gang og vet at dette er det beste for kroppen da den kommer seg raskt etterpå og man kan ta seg av barnet hele tiden selv. dessuten er det en helt fantastisk følelse man må oppleve.
Nykommeren Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 har lest om mange her inne som har hatt grusomme første-fødsler og gode andre-fødsler. noen steder kan du få såkalt prøvefødsel, som vil si at du prøver å føde vaginalt, men dersom du synes det blir for tøft, får du ks.
*Vi blir 5* Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2008 ja,det er sånn jeg og føler det,at jeg må oppleve en fødsel,vet jo dessuten at dette er det naturligste og beste for mor og barn. Dvs i de fleste tilfeller,da jeg fødte sist hadde hun aldri overlevd skulle hun ha blitt født normalt..så det skal jo ikke stå på livet her. Gjør jo det som er best for ungen. Men det er jo det å tørre å takke nei til ks... Men tenker sånn at kanskje jeg kan takke ja til ks og når tiden nærmer seg kan jeg se hva jeg føler,kanskje jeg vil avlyse ks og heller føde normalt.. Tenker det er lettere det, enn å kreve ks i siste liten.Syns du er tøff jeg 2 barn,1 engel & 1 i magen, må jo være helt forferdelig og ha vært gjennom det du har! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette...har jo god til enda til å bestemme meg heldigvis.. Takk for svar,vil gjerne høre fleres meninger!
*Super*Mamman* Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor endte det i ks? Min første fødsel endte i haste ks første gang pga truende fosterdød, som igjen kom pga overtid, 0 fostervann i lengre tid, og dårlig hjertelyd hos bebien. Hadde ligget med intense veer i 40 timer, uten at jeg greide å åpne meg, og nå holdt det p å gå galt med bebien, så han måtte ut øyeblikkelig.. Hadde masse kompliksasjoner etter snittet...Blødninger, infeksjoner o.l.. Ville derfor ikke ha ks med nr 2, selv om legene oppfordret meg til det. Ville iallefall forsøke å fode vaginalt først, og denne gangen gikk det fint. Tok laaaang tid, men gutten kom ut den rette veien. Var utrolig deilig å føle seg spå i "toppfor" etter en fødsel, i forhold til det jeg gjorde etter ks. Da tok det 3 mnd før jeg var "normal" og frisk igjen.... Synes du bør få en samtale med legen/e om dette, det gjorde jeg på forhånd! Masse lykke til:)
*Vi blir 5* Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2008 samme som deg her om hvorfor det endte i ks..Opplevdes veldig traumatisk og jeg merker at jeg kanskje ikke har tenkt så mye på det før nå,som jeg er gravid igjen...Jeg syntes heller ikke jeg kom meg så raskt etterpå,mye vondt i magen,til og med leenge etterpå.Men ikke noe inf eller noe.Men ser jo for meg at vaginal fødsel er fortere og komme seg over. Men kan jo hende det har noe med situasjonen å gjøre også da. Vet ikke hva de syns om ks de som har planagt det..?
Ruttitutt :-) Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Jeg hadde planlagt ks pga seteleie og fødselsangst med førstemann, og synes det var en kjempefin opplevese!! :-) Jeg skal få ks nå og hvis jeg vil, og det skal jeg gå for. Jeg kom meg veldig fort, dro hjem 4 dagen og merket ingenting til magevondt eller noe etter det. Dette er selvfølgelig forskjellig, men man kan komme seg like fort etter et ks som etter en vanlig fødsel. .-)
Eliise Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Hadde en lang og slitsom første fødsel, hvor jeg mista masse blod, og revna og sprakk, men slapp unna KS... Men jeg ønsker å føde på den naturlige måten denne gangen også. De sier at det som regel går mye bedre andre gangen ;-) Dessuten så er jeg mer redd for å bli skjært i enn, å føde en gang til =) Og bare for å nevne det, så brukte jeg 3 mnd på å komme meg etter en vaginal fødsel... Så det er ikke noe å basere valget på - om det tar lang tid å komme seg etter fødsel eller ikke i allefall =) Du må vel bare finne ut hva du føler deg mest komfortabel med =) Og jeg tror ikke det er noen dum ide å planlegge KS, og heller ombestemme deg når det nærmer seg. Som du sier så er det vel lettere å få det som man vil den veien ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå