isabell Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 vi sitter å snakker om å reise til syden, men vi klarer ikke bestemme oss for når vi skal dra.. jeg har termin i midten av mars... når kan jeg reise,, ev, hvor?? noen med erfaring eller hørt noe fra andre?
mamman til leon og Noah Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 vi dro å feiret jul i syden når sønnen vår var 4 mnd. det gikk kjempe fint sovna ute i vogna når vi var å spiste. han var flaskebarn, men det var heller ikke noe problem
Nosa Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Hei! Vi reiser til Spania når babyen er nesten tre måneder, har aldri reist på tur med så liten en, men regner med at det skal gå veldig bra! Trenger jo ikke ha med mat, så det blir enkelt. Brødrene blir nesten 3 og 6 år og vi leier bil/hus og blir borte i tre uker. Kjenner omgivelsene godt og skal prøve og få tatt 3mnd sprøyta før vi drar. Når andre spør om vi virkelig tørr dette, sier jeg bare at det er 3 måneder babyer i Spania også, det er de fleste enige i da!
mammalade4 Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Den beste tida å reise er faktisknår barna er under et år. Når de er blitt ett år, er de som regel høyt og lavt. :-) Var i syden midt på sommeren da første var 6 mnd og andre 9 mnd. Det gikk kjempe fint. Det var selvfølgelig noen som ikke likte det og spurte hvordan vi kunne reise med en så liten unge,ingen problemer svarte jeg. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men barna er jo aldri solsteiken. De er jo i skyggen hele tiden. Har til og med opplevd å bli fri for norsk mat og morsmelkerstatning, men det var heller ingen problem. I fjor da vi var i syden fikk minste som da var 2 år øyebetennelse. Jeg tok henne med til apoteket og fikk noe å dryppe med og salve til under 10 kr. Det var vidundermedisin. Hun var helt bra igjen dagen etter. I norge for man klorofenicol som de må bruke en uke, og de blir som regel ikke bra på ei stund. Så nei, tror ikke du har noe å frykte. Sørg for at barnet ammer/drikker under letting og landing..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Det er annbefalt å vente til ungene er startet med vaksinasjonsprogrammet før de reiser til utlandet. Og så er det greit å holde seg unna den varmeste tiden midt på sommeren. September er en fin tid i f.eks Spania med små barn.
canutten Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 sist dro vi når poden var fire måneder, denne gangen gjør vi det samme. det var perfekt. sov fortsatt mye og kom seg ikke rundt på gulvet. spiste bare pupp og koste seg masse. la ham bare i vognen på kvelden så ble han med ut når vi spiste i ni ti tiden, løftet ham bare over i sengen når vi kom hjem. kunne sikkert nøyd oss med vognbagen også. Tips : ta med en gammel vogn du ikke er redd for, den kan bli borte eller ødelagt. pluss at dagens nye vogner som er sorte er ikke behagelige i solsteiken. vi tok med en rutete "fin" sak med hvitt for. stor og god bag. ring flyselskapet (ikke charter selskapet) og bestill bag til flyet, da får mot litt ekstra betaling sitte forann og ha god plass pluss baby i bag på veggen. det var syv andre babyer på flyet vårt og jeg var såååå glad for at vi hadde fått det tipset. spør charter hva slags fly dere skal ha. ha siesta inne midt på dagen, godt for deg og godt for baby. sett vogna i skyggen på stranda og bruk litt ekstra penger på solstol og parasoll, fint for baby og fint å amme i. spania er kjempe lettvint pluss at de er vant til å ha med babyer overalt, så det er veldig tilrettelagt. canariøyene likeså. men spania har jo litt kortere flytur. senk kravene og følg baby sine ønsker, du kommer ikke til å få solt deg hele dagen, men det er fint å trille tur der også! la baby bade, de tåler det. ta med bilstolen, så står dere friere til reisemetode der nede. taxi i spania har ikke godkjent utstyr. kjøp nye leker som du kan trylle frem på flyet. lag egen mat til dere på flyet, da står dere friere til å spise når det passer dere. ha med bæresjal eller sele, i tilfelle vogna er borte, eller fortau er for smale.. drikk masssssssse hele tiden i spania får du alt av babyutstyr mat og bleier som her så du trenger ikke ta med noe. senk skuldrene! det går kjempe fint! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå