Gå til innhold

Jauda..... Uke 36 nå og snuppa ligger i seteleie!!! :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle inn på vektestimering idag, og der fikk jeg beskjeden om at snuppa lå med rompa godt plassert ned!! :S

Skal på ny UL neste torsdag og ligger hu fortsatt med rompa ned, så blir det bestilt KS!

Legene på Ullevål kunne, men de var ikke begeistret for vending, da det stresser ungen unødig og da det kan ende med haste-KS!

Dessuten så har jeg en stygg bekkenløsning, så han anbefalte ikke akkurat vanlig fødsel heller sa han, for det kunne gjøre vondt verre for bekkenet!! :(

Jaja, vi får se da om det plutselig blir valentines-baby på oss istedet for 23 . februarbaby! :)

Noen som vet hvor stor sannsynlighet det er for at hun kaaaanskje kan snu seg enda? 36+2 idag.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt første svangerskap satt jenta mi godt plantet med rumpa ned, helt fram til uke 38 mener, jeg før hun gjorde en voldsom snuoperasjon som var veldig ubehagelig....Så hun kan sikkert snu seg enda jenta di. De vil ikke prøve å ta noen grep for å snu henne manuelt da? ( Det var det i alle fall snakk om at de skulle prøve med meg, hvis hun ikke snudde seg selv sist)

Skrevet

Jo, de kunne jo prøve på snuing, men de var ikke særlig begeistret for snuing på Ullevål sa legen som jobba der! :( Dette pga at det stressa ungen unødig og det var stor sjanse for hastesnitt da! :(

Håper bare hun tar til vettet til neste gang, og holder seg i hodeleie! ;) hehe.... :)

Skrevet

Jeg fikk vite det i uke 31, og fikk beskjed av jordmor om å ligge en del med pute/puter under rompa. For det kunne hjelpe babyen til å snu seg. Om dette da er tilfelle vet jeg ikke, men babyen min snudde seg i uke 36 :o)

Prøve også et annet tips som jeg fikk her inne. Sett deg med knærne på gulvet. Så setter du albuene i gulvet og legger hendene rett frem. Gjerne med ei pute under knærne. Sitt slik i 20 minutter 3 ganger daglig. Hvis du skjønte? :o)

Skrevet

Så rart at legene sier så forskjellige ting vedr dette... Jeg har også babyen i seteleie (er i uke 37) Legen sa at det skulle gå bra å forsøke å vende, ikke noe barnet tok skade av, men kunne være litt ubehagelig for mor.. Jeg spurte om en setefødsel kunne ha noene innvirkning på bekkenet i etterkant av fødselen, da jeg har vært plaget med kraftig bekkenplager siden uke 13. Dette fikk jeg negativt svar på. En setefødsel kunne ikke medføre yttligere smerter i bekkenet mitt...Bærum sykehus.

Skrevet

Dette synes jeg høres rart ut.....

Har jo hørt mange som sier at noe av det verste for bekkenet er å føde i sånn vanlig stilling med føttene opp i sånn bøyler! :(

Jeg stoler ihvertfall på det de sier på Ullevål ihvertfall! :)

Men jeg skal prøve disse tipsene jeg fikk her ovenfor! :)

Skader ikke å prøve ihvertfall! :)

Skrevet

Ja, jeg blir skeptisk jeg også. Redd for bekkenet mitt! Da er det faktisk bedre med KS, selv om det blir en stor skuffelse for meg. Ønsker ikke å grue meg til fødsel. Det som føles best for barnet er best for meg, samme hva legen sier!

Skrevet

Ja det skal ikke være lett! :(

Men jeg har vel bestemt meg for at jeg ikke vil risikere å ha et "ødelagt" bekken i lang tid etterpå! :(

KS er jo ikke en ønskesituasjon, men jeg vil heller innstille meg på det enn å risikere hastekeisersnitt! :(

Hehe... Fant ut igår en stor fordel med planlagt KS da! ;) hehe... Da kan de ihvertfall ikke nekte meg plass når jeg kommer inn for å få snuppa! ;) hehe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...