Gå til innhold

engangsstønad utbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leverte søknaden før jul og nå er jeg i 29uke.

når fasiken får jeg pengene?

å snakke med dem på nav e som å snakke til en vegg!

kommer pengene rett inn på konto sånn uten videre eller får jeg beskjed? håper noen kan hjelpe meg siden jeg er avhengi å få dem snart så jeg kan få gang i utstyrkjøpet.

å sitte her uforberedt er et mareritt og jeg stresser unødvendig mye pga det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brev i posten om at jeg hadde fått innvilget søknaden. Datoen for utbetalingen stod i brevet (de betaler ut til konto hvis du har skrevet kontonr. i søknaden). Tok ca en uke før jeg fik svar, men jeg tror behandlingstid kan variere fra sted til sted.

Skrevet

Jeg oppdaget plutselig pengene på konto ca en uke etter jeg leverte søknad. Så det gikk veldig kjapt! Så fikk jeg brev og innvilget søknad og utbetalingsslipp noen dager etterpå. Men det er vel ulikt hvor lang behandlingstid det tar. Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Er forresten like langt som deg og har heller ikke kommet i gang med utstyrkjøpet. Bare hentet noen ting vi får låne. Engangsstønaden min skulle egentlig kommet på onsdag, men jeg får den ikke før i morgen. Hadde gleda med så innmari til å kjøpe utstyr så det var skikkelig kjip å måtte vente fem dager ekstra... Har skrevet lange lister og handlet litt på nettet for å døyve den verste shoppetrangen, hehe ;) Ville bare si at du er i hvertfall ikke alene om å komme i gang så sent, og jeg føler med deg! Vi får trøste oss med at det blir ekstra godt når utstyret endelig er i hus ;)

Skrevet

Her var pengene på konto akkurat en uke etter jeg sendte søknaden.. fikk brevet om at søknaden var godkjent etter jeg fikk pengene på konto.

Synes det er dårlig at du ikke har fått pengene enda, hadde tatt en telefon var jeg deg..kan jo ikke skade.

Skrevet

Har et litt dumt spm til dere, men hvordan søker man om engangsstønad? finnes det et skjema man fyller ut? kan man søke på nett?

Skrevet

Skjemaet ligger på Nav sine hjemmesider.( http://nav.no/page?id=330 )

Det ligger til høyre i bildet og heter "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon"

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...