Gå til innhold

studenter,,,,,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har tenkt over hva de skal svare om de blir spurt om en student får delta under fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har vel ikke noe særlig man skulle ha sagt dersom det er et universitetssykehus?! Jeg tenker at jeg ikke bryr meg om det er en fra eller til med på fødselen. Flere har sagt at en jordmorstudent har god tid og bare har deg, hvis du skjønner. Så, tror jeg hadde sagt ja til det.

Skrevet

det er helt valgfritt om man vil ha med jordmorstudent eller legestudent:) For mange jeg har snakket med har det vært en veldig positiv opplevelse! Her på st. Olav i trondheim vet jeg at legestudentene får beskjed om å være en doula- altså bare en støtte for deg som føder:) Ikke noe fagperson.. Og at de dersom det er greit for mor og jordmor- at de tar imot selve babyen.. De skal også være der fra du kommer, under fødselen, og besøke deg på barsel i etterkant for å høre hvordan du opplevde å ha han/ hun der.. Synes det høres kjempefint ut jeg- noen som kan springe til mikro'n å hente varme risposer og litt å drikke.. Så kan mannen få litt fri:) men det får være opp til hver enkelt:)

Skrevet

Hørtes jo fint ut det da:)

Har egentlig ikke tenkt over dette..

Men, greit er det jo om man kommer overens med studenten - lite morsomt er det om det er en person man IKKE vil ha der som støtte, at hele situasjonen blir ubehagelig. Kan man ombestemme seg underveis..?

Skrevet

Ikke noe problem, det vel??

Skrevet

Jeg har hatt med student hver gang, og synes det har vært kjempefint! Sist fødsel hadde ikke vært det samme uten. Hun var en fantastisk støtte for meg! Så jeg vil gjerne ha med student denne gangen også! :-)

Skrevet

jeg kommer til å si nei om jeg blir spurt jeg,,,,har ingen ønske om å ha noen der i det hele tatt. og,det går ikke på sjenanse, kroppslig sett, men det at jeg hater at folk ser jeg har det vondt og at de ikke kan ta over smerten,,,,om dere skjønner :-) jeg fødte alene de to andre gangene også, og syns det var helt greit. kanksje om det er en jordmor student,,,,,,,, men en sykepl.stud er ikke aktuelt...... jeg har selv vært sykepleier student, og vet det er en opplevelse å få delta. men,,,,,,, likevel vil jeg ikke,,,,, snodige meg,,,,,, :-)

Skrevet

hve som er der og ikke er der under fødsel er noe av det siste du bryr deg med når du ligger der.

Johnny Depp kunne kommet inn, og du hadde ikke brydd deg filla.

Hadde student med på fødselen til "storebror", og merket ikke noe til at de var en eller tre der inne.

Han var faktisk så heldug at det var han som tok i mot "storebror" (ikke planlagt fra JM side, men allt skjedde plutselig så fort)

Skrevet

Jeg hadde en kjempeflink jordmorstudent med på fødselen sist. Hun var koselig, omsorgsfull og varsom under undersøkelsene. Kjempejente! Bare positiv opplevelse med denne studenten. Og tenker som så at det er i praksis de lærer, så hvorfor skulle jeg sagt nei?

I tillegg var det innom en sykepleierstudent av og til. Men hun var bare der og observerte. Akkurat den "flua på veggen" kunne JEG vært foruten. Men hvis hun lærte ut av det, så er det jo vel og bra.

Skrevet

Jeg skrev i mitt ønskebrev til føden/jordmor, at èn student var greit, men det måtte være kvinnelig;) Og ville gjerne hilse på henne før fødselen er godt i gang:) Nå ble det ikke sånn, men hadde vært helt greit for min del.

Skrevet

Vil ikke at en student skal ta i mot babyen, men om noen vil observere eller hjelpe til er det helt ok. En erfaren jordmor skal avgjøre alt i forhold til evt klipping osv, ikke en student, basta!

Skrevet

en kvinnelig student hadde sikkert vært greit, men IKKE en hel klasse, LOL! og ikke noen mannlige. sorry, litt diskriminerende kanskje, men det får nå bare være. tror samboern min pent hadde kasta ut en mannlig student selv, hehehe, han ville nesten ikke jeg sku gå til mannlig gynekolog engang:P:P hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...