Gå til innhold

Ang. "feil" UL termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde alt mellom 37-42 var å anse som termin jeg? At det er forskjellig lengde på svangerskapene og at 40+2 bare er et gj.snitt?

(mulig jeg er heeeeeelt på jordet nå men..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Termin er antatt fødselsdato. Men alt mellom 37-42 uker er normalt. Man har ikke termin i 5 uker, nei...

Skrevet

Nei, mente jo egentlig det du skriver da... At sidet alt mellom 37 og 42 uker er å anse som normalen så kan man ikke si at UL termin nødvendigvis er feil om den avviker 5 dager fra mens terminen?

Skrevet

Nei, så klart ikke, men ta mitt tilfelle som eksempel... Kan man få pos gravitest bare 6 dager etter eggløsning??? Har hvertfall ikke jeg hørt om. Det er dette ul.legen min ikke forstår. Lurer på hvordan jeg kan få en positiv grav.test dagen etter jeg forventet mensen dersom jeg ikke er gravid??? (På dette tidspunktet, 03.10., er jeg ikke gravid enda iflg ul.legen!!) Jeg skulle hatt mens 02.10. Tok testen 03.10. og den var sterk positiv. Jeg har nøy 28 dager mellom hver mens. Med andre ord, for meg er det helt sannsynlig at jeg ble gravid rundt eggløsninga som da var mellom 16-19 sept. Regner man 40 + 2 dager fra 1 dag i siste mens 04.09. (som er det vanlige å regne etter) så kommer man til 12.06.08.

Dersom jeg HAR blitt gravid når ul.legen påstår at jeg ble det, så blir dette en jomfrufødsel :) Gubben var heller ikke hjemme den siste uke i sept (da ul.legen påstår at befr. skjedde

Kjenner jeg blir litt provosert av ul.legen. Man KAN jo faktisk bli mistenkt av gubben for å ha vært utro når de PÅSTÅR noe sånt. Men heldigvis, har en mann som tror på meg, og VET når jeg tok testen, han som så på den først :) For jeg torte ikke, hehehehe....

Så tror nå mere på MIN term enn ul.term, da jeg VET når jeg ble gravid :) :)

Skrevet

jeg ble satt fra 29april til 05 mai...

da er det plutselig "lenger" uke messig til jeg får se babyen min....som sutter lut...

har ikke noe å si egentlig,bare føles litt lengre ut...

det føles veeeeldig mye LENGER ut.... =0(

Skrevet

Jeg hadde menstermin 12 mai jeg... Og legen tippet 5 mai utfra hans fine "skjemasak"

UL sier 30 (!!) mai.

Men jeg er klar over at jeg har et littegranne lengre svangerskap enn snittet. Jeg hadde det sist også.

Barna mine er små i magen frem til et visst tidspunkt, hvor de plutselig er over snittet en periode (noe som fikk 3D ul til å bli en spesiell opplevelse sist, siden han mente JM på sykehuset var HELT på styr:p) for så å normalisere seg og bli gjennomsnittsbarn når de kommer. (og jeg har bare født et barn så dette er selvfølgelig foreløpig mest en teori, men tilsvarende har det vært for min mor, mormor og oldemor!)

Forøvrig så testet jeg også positivt nesten før jeg i det heletatt hadde sex ihht UL...

(Sex 2 ggr, 15 aug og 21 sept. Pos test 24 sept, oppblåst og gravidtegn i et par uker før test, derfor jeg testa!?!)

Skrevet

Ja, og de lærde sier at "alle fostre er likest i utviklingen på denne tiden" Hallo?? Da må de jo ta ALLE gravide inn til ul i et begrenset tidspunkt, ikke noen i uke 16 og noen i uke 19. Jeg er sikker på at det finnes genetiske forskjeller i str på fostrene, uavhengig av alder på fosteret, at det faktisk har litt å si om mor er 1.50 cm eller 1.80 cm liksom. Samme gjelder fars størrelse. Men, er jo ingen ekspert så sier bare det jeg personlig mener og TROR.

De sier at ungene kommer ut når de er klare, men min siste hadde IKKE kommet av seg selv, for han hadde vikla seg såpass inn i navlestrengen siste tida. Han lå å snudde seg fra side til side, og kom ikke ned i bekkenet med hodet og fikk "myka" opp livmorhalsen. Han ble faktisk "holdt igjen" av navlestrengen... Så det var merkelig å kjenne hodet hans stå laaangt over "skambeinet" siste tida av sv.skapet.

Gud vet hvor lenge han hadde blitt der inne, hadde jeg ikke blitt igangsatt 14 dager over ul.term, 18 dager over mens.term :S

Heldigvis hadde jeg bare noen dager forskjell på mensterm og ul.term da, men gen. mener jeg at det er skummelt å gå over mensterm dersom man er SIKKER på denne.

Skrevet

F#¤&¤%/ er så ikke villig til å få ett17 mai barn....

jeg vil ha h*n ut før det assa!!!nekter å vente i to uker seriøst!!!kommer til å gå til drastiske tiltak for å få fortgang på det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...