Gå til innhold

Er det dårlig gjort å "mase"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og samboer mener at det egentlig er nok! Jeg har allti d hatt lyst på tre og det vet han! Da vi fikk nr 2 sa jeg at kansje ble det med to, men jeg ville aldri si aldri!! Nå tenker jeg at det hadde vært fint med nr 3, og har sånn smått sagt det til samboer!!! Han er vel kansje litt på "gli", men jeg vet ikke!

Vil ikke mase heller, har ett STORT ønske om at dette er noe vi skal planlegge ilag og glede oss til!!!

Hvorfor skal det være slik at jeg må "gi meg" fordi jeg vil ha flere og (evt) ikke han????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daarlig gjort eller ikke... Man kan jo ikke tvinge gjennom at noen skal glede seg I allefall.. Naar det handler om aa faa gjennom sin vilje I arbeidet eller det private handler det om aa tenke noye gjennom hva man sier slik at man hele tiden har I tankene- hva oppnaar jeg med det jeg sier eller gjor naa? Er det jeg sier tjenelig for formaalet? Mot han der han er, ta han I haanden og led han maalretter I riktig rettning. Men gaa sakte nok til at han ikke snubler og detter. Husk aa ta ballen, ikke mannen. Her handler det ikke om aa ha retten paa sin side, dvs at han lovet etc. Her handler der om aa faa rett. Selvfolgelig er det ikke mere daarlig gjort av deg aa ytre onsker enn det er av ham. Det er viktig at du har klart for deg hvorfor du vil ha et barn til- ikke for aa argumentere det igjennom, fordi det vil vaere en emosjonell diskusjon det antagelig ikke kommer saa mye ut av. Nei, grunnen er at du da finner anledninger I hverdagen du kan faa samboern din til aa se med samme briller som deg. Lykke til med prosjekt tre. Tror du lykkes!

Skrevet

Synes du virkelig det er riktig å manipulere eller lure mannen til å få barn, Miss Misantrop? Jeg har lest en del av det du har skrevet her inne på forumet og jeg er mildt sagt sjokkert! Selvfølgelig synes jeg ikke det ikke riktig at alt mannen sier skal være lov, men når det kommer til en avgjørelse om hvorvidt mannen ønsker å bli far eller ikke bør han få ha et ord med i spillet. Det er barnet som er det viktigste, ikke kvinnen. For dette barnet må få slippe å vokse opp med en far som ikke ønsker å være far og en mor som bare tenker på seg selv og ikke på barnets beste! Er barnet allerede på vei må man selvfølgelig ta andre hensyn, men når det er i planleggingsfasen er det mange kvinner som bør tenke litt mindre egoistisk!

Beklager HI, jeg klarte ikke å dy meg, blir så provosert. Håper jeg ikke kupper tråden din. Men over til det det egentlig handler om. Jeg synes du skal prøve å finne ut hva som er grunnen til at samboeren din ikke ønsker en til, og finne ut hvor viktig det er for ham å ikke få flere barn. Så må du tenke over hvorfor det er viktig for deg å få et til barn, og så må dere rett og slett sette dere ned og snakke sammen. Det virker ikke som om litt masing vil skade i denne situasjonen, men du kan jo kanskje prøve å gjøre det litt saklig? Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Jeg mener at mannen er et fullt tenkende individ paa lik linje med kvinnen. Overtalelse har ingenting med luring aa gjore. Masing er det noe barnlig over syntes jeg. Vi er nok dypt uenig om det meste vi humleblomst, men det er jo det som gjor fora som dette saa interessante. Keep it up!

• 2 uker senere...
Skrevet

Han har jo ett godt argument i og med at han mener vi skal ha TID til alle, og like mye:) Men jeg mener da vi har tid til ett til, så travelt har vi det da ikke! Blir vel ikke sååå stor forskjell på 2 eller 3!??!

Man må jo prioritere mener jeg! Tiden altså!!

Hilsen HI

Skrevet

Hei, Jeg er er ny her, men har fulgt innleggene her litt innimellom. Jeg synes ikke det er dårlig gjort å mase. Dette barnet er uansett en viktig avgjørelse for dere begge, og jeg kan ikke skjønne hvorfor han som ikke ønsker barnet skal få sette strek for noe som betyr mye for deg. Masing kan noen ganger virke mot sin hensikt, men gjør du det på den rette måten vil de fleste oppleve at han kommer på gli. Tror jeg. Det er min erfaring. Hva som er riktig form for masing i deres tilfelle, vet jeg jo ikke, men ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...