Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er gravid i uke 36+2, og lurer på å starte med modn.akupunktur. Men hvor får man gjort dette? Kan man få det på fødeavdelinger, eller er det hos vanlige akupunktører? Har lest litt om dette, og det står at det er viktig at barnet ligger i hodeleie når en får dette utført. Og da må jo nesten en jordmor sjekke dette før stikkingen er i gang....... For i mitt tilfelle er ikke hodet festet, og er ikke lenge siden barnet satt på rumpa (men har snudd seg riktig nå altså). Noen her med erfaringer innen dette? Blir kjempeglad for svar nemlig:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Anyone.......... Please;) Når jeg først lurer på en ting, så får jo ikke jeg ro i sjela før jeg har ett svar. He,he...........
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg har gått til modningsakupunktur siden uke 36. Er nå i uke 39. Jeg har først og fremst gått for å gjennomføre en mental forberedelse til fødselen jeg skal gjennom, fordi jeg hadde mange komplikasjoner forrige gang. Og det har virkelig hjulpet. Jeg har ikke merket noe den dagen jeg har hatt behandling, men dagen etterpå har jeg våknet opp som et nytt og bedre menneske Jeg hadde også en låsning i ryggen som var fryktelig vond, og akupunktøren satte nåler for å bedre dette. To dager senere var ryggen bra, og jeg har nå ingen slike problemer. Jeg kan selvfølgelig ikke vite sikkert at det er akupunkturen som direkte har denne effekten, men den timen en gang i uken i ro og fred betyr uansett mye for meg. Jeg bor i Bergen og går til en akupunktør som har eget behandlingssted. Men mange jordmødre driver med dette også. Ta kontakt med din jordmor, hun vet sikkert eventuelt hvem du kan henvende deg til. Alternativt kan du kanskje spørre på fødeavcdelingen du tilhører? Hvis du da ikke har et akupunktur behandlingssted i nærheten av der du bor. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Å tusen takk for svar, du er en nå en engel:) Skal ta å høre med jordmor om hun vet om noe her i området. Tror de tilbyr akupunktur i forbindelse med fødsel på fødeavdelingen her i byen, men trodde kanskje at de ikke hadde kapasitet til å ta imot gravide for modningsakupunktur..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå