Gå til innhold

Gruer meg til UL på mandag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kjent liv enda, og er 2 gangsfødende... Vet jo hva jeg skal kjenne etter, og kjenner etter hver dag, men ikke snakk om å kjenne noe... Blir helt stresset av alle som kjenner liv så tidlig her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 3. gangsfødende, og denne gangen kjente jeg ikke liv før i uke 19. Hadde ikke kjent før UL, så var mega nervøs jeg også..Viste seg så på UL at jeg hadde forannliggende morkake, og at bebien lå å sparka innover mot ryggen.. Da er det mye vannskeligere å kjenne spark.

Masse lykke til:)

Skrevet

Jeg er også 3. gangs, merket ikke noe til liv før i uke 17, og da var jeg ikke heeelt sikker heller:) Nå er jeg 18+, var på ul i går og såg at bebien veiva med armer og ben inni der:)) Etter at jeg kom hjem og la meg ned så følte jeg litt mer på det jeg hadde "innbilt" meg, og det var uten tvil liv inni der jeg kjente:)

Skrevet

Trenger ikke å være nærvør, det er sikkert i orden. Kan hende at morkaken er plassert forran mot magen og da er det vanskeligere å kjenne liv. Lykke til i alle fall.

Skrevet

Men du har vel hørt hjertelyden på kontroll hos lege/jordmor? Alt står helt sikkert bra til! Det er nettopp dette som er bakdelen med denne siden -at vi sammenligner oss for mye med andre gravide;)

Skrevet

Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 17 og hadde ikke kjent liv. Hun sa at hvis morkaka lå på forsiden, så kunne det gå helt til uke 22-23 før man kjente liv.

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 14 og 15, og naa i uke 16 kjenner jeg ikke saa mye. Men jeg tror det man evt kjenner tidlig (dersom man gjoer det) nettopp er tidlig, derfor kan det komme i rykk og napp - eller ikke i det hele tatt. Selv om jeg fikk tidlig oppfoelging (4 UL) foer uke 13, siste var i uke 12 - og neste er i uke 20, saa har jeg bestemt meg for aa ikke stresse....selv om man jo kan kjenne det litt, at man helst skulle kjent liv hver dag. Det er saa sant det som sies om at man stresses opp av aa lese her inne.

Saa jeg vet ikke hva som er best; ikke aa ha kjent noe i det hele tatt foer UL (som jo er ganske normalt faktisk, og alt pleier aa vaere greit) eller aa kjenne noe i uke 14 og 15 som meg, for saa at det det blir litt stille igjen?

Tenk foer i tiden, naar man bare var gravid i 9 mnd, og det var det. Ingen forskning, ingen grubling, ikke noe BIM, hehe....og man tok heller ting naar de evt. kom - dersom man var en av de sjeldne noe galt skjedde med da. Tenk paa alle som ikke er her inne, og som ikke er bekymret og som bare koser seg med graviditetene sine, tenk om de kunne kommet inn og skrevet litt??! Det hadde vaert fint, eller hur?

Det er nok i orden hos de fleste av oss, tenker jeg, og det er bare aa glede seg til UL vil jeg tro! Lykke til paa mandag. =o)

Skrevet

Skal til ul en uke etter deg, og er også 2.gangs. Kjenner etter liv hver dag, og har vert heldig et par ganger, men ikke så veldig mye aktivitet i magen nei! Det kan være veldig mange grunner til det, og jeg kan aldri tenke meg at du har noe å grue deg til :) Den lille ligger sikkert og sparker innover mot ryggen din :)

Skrevet

Jeg er 1. gagns og i uke21. Har ikke kjent liv enda. Var på ul forrige uke og der var alt bra :) Er kanskje ikke vanlig å kjenne noe så tidlig 1. gang da, men jeg var litt småbekymra før ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...