Gjest Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Det er jo nokk av kristne her i landet. Hva med dem? Er de så perfekte? Noen som har en spesiell mening om dem, eller er det bare kvinnemishandlere som kan få folk til å frese på denne siden?
Patetica fåkksi Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Så du sier at kristne med andre ord ikke er kvinnemishandlere?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg kunne aldri tenke meg å være sammen med en kristen mann. Punktum! Kunne kanskje pult ham, men å få barn... Og få de diskusjonene om barnedåp, konfirmasjon, aftenbønn og annen elendighet.. Nei! Det var mitt synspunkt om kristne menn (sikkert det samme synet jeg har på muslimske menn). Hater religion!
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 ALLE menn, uansett religioin eller om de er ateist, kan selvfølgelig mishandle. Men vil nå si at kvinnesynet til muslimene er noe annerledes enn det kristne.. Uenig i det? Hvis du ikke er det, er det da ikke større sjanse for at en muslim kan mishandle en kvinne, enn hva en kristen?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Hyper-kristne holder jeg meg unna, jeg også. All religion, også kr.dommen, er roten til så og si alt ondt i denne verden! Hvilken krig har ikke startet pga religion?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 kristne i og for seg har jeg ingenting i mot. ikke hyperkristne heller. (x- svigers var d,og de var kjempeålreite) men derimot de som skal prakke sin religion på andre, uansett hvor mye man sier man ikke er intressert, de hater jeg. de og jehovas vitner. de er jo sprute gale mange av dem.
Turid Laila Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 "ALLE menn, uansett religioin eller om de er ateist, kan selvfølgelig mishandle." Hvordan vil du begrunne den påstanden? Min mann ville ALDRI mishandlet meg!
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Meine du d seriøst, eller tulle du bare? Alle TYPER mennesker e i stand t å mishandla, uavhengig av religion. Mennesket generelt kan mishandla. Du trenge ikkje å ver muslim, kristen etc for å kunna skada någen. Maen din e sikkert ein kjempe greie fyr, men du vett aldri ka som kan skje. Med mindre du e synsk då? Ingen vett ka et menneske e i stand t.. Ka skjulte "greier" som kan utløsas hvis f.eks. sinna tar overhånd.
Turid Laila Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Nei, jeg tuller ikke, jeg er 100% seriøs. Jeg VET at min mann aldri kan mishandle meg. Kan også si det om min far og andre menn i min familie. Å si at ALLE menn kan mishandle blir rimelig teit spør du meg. Jeg kunne heller aldri mishandlet min man, hverken psykisk eller fysisk, ei heller mine barn. Kunne du det? Det er jo ikke bare menn som mishandler!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 hun mente vel ikke at "alle"menn kan mishandle men at alle "folkeslag"uansett relgion er i stand til det....eller noen utskudd i forskjellige grupper iallefall. Min mening er at alle fanatiske religiøse,muslimer eller kristne er syke i hodet!! religion er roten til all krig i verden!!
Turid Laila Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 I innlegget under der jeg spurte om hun ville begunne påstanden nærmere skrev hun at ALLE menn er i stand til dette.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Religion ødelegger verden! Eneste religionen som ikke ødelegger for noen er buddhisme og hinduisme. Chill=)
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 Beklager så meget kjære dem at jeg har forvirret.. Jeg mente selvfølgelig alle folketyper. Tilgi meg?
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 De bare sitter for seg selv og mediteterer og lever et rolig og fredelig liv. Vil ikke akkurat si de ødelegger verden. Har ikke notert meg noe tilfelle jeg hvertfall hvor en krig har hatt sin bakgrunn i en av de religionene. Chill
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Jeg skreiv ALLE menn tidligere ja, men nå har jeg skrevet ALLE TYPER senere.. Ok nå da? Kommer litt an på hva du legger i ordet mishandle, men jeg har slått min kjære ja, men ville ikke akurat kallt det mishandling å daske til ham. Fått et slag selv også. Ikke noe å lage no fuss over. Så mishandling har jeg ikke vært oppi nei.. Kunne jeg skadet noen, psykisk eller fysisk, bevist over lengre tid? Ikke slik som ting er i dag nei, men gudene vet hva som skjer om 20-30 år. Altså, du trenger ikke å være noe dårlig menneske. Det kan jo "klikke" for alle. Bli litt psyco Men med mine fulle fem? Nei, aldri.
snartmammatil7 Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 Tja, kristendommen har vel ikke det helt store kvinnesynet den heller. Da det viste seg at kvinnene fikk litt for mye makt, var de kjappe med å hive hele syndefallet over på oss. Hvis noen viste seg å være mer intelligente enn "det de hadde godt av" brant man dem for sikkerhets skyld på bål som hekser. Og historien om hvordan kvinnen ble laget i det hele tatt? Hmm
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #19 Skrevet 28. januar 2008 Har ei venninne som er oppvokst i hva du kan kalle et hyper-kristent hjem. Selv er hun ikke kristen. Jeg har alltid trodd at kristendommen ikke hadde noe spesifik syn på kvinner, aldri tenkt noe særlig over det, men pigede har de det! Jeg ble litt sjokka.. Skal innrømme de der kirkefolka var smarte som kom opp med skjærsilden eller hva det nå het.. Betal masse cash til oss så får du det helt chill den dag du ska dømmes. Guds tilgivelse kan kjøpes
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 ..jeg har inntrykket av at alle som er EKSTREME -hva som helst,altså kristne,muslimer,jøder osv er skumle folk...de er så voldsomme med alt.Det eneste som er felles for de aller fleste religioner er det forferdelige kvinnesynet og SYND, det meste er synd om man skal være nøye på det. Jeg er selv praktiserende katolikk,min mann er ikke det,men vi respekterer hverandre fordiom.Jeg stolt av det og syns at katolismen- selv om den kan være voldsom den og - så er den ærlig og har alltid stått for det de tror på. Den norske kirka tilpasser seg tiden og når folk sier i mot lenge nok tør de ikke lenger stå for det...da ser jeg lissom ikke vitsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå