lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hvordan gjør dere det med alle de tunge løfta? Fortsetter dere som før eller? Hva er egentlig "tunge løft"? Hvor tung er de? Har egentlig ikke noe lyst til og fortelle til sjefen enda at jeg er gravid, har litt over en mnd igjen av prøvetiden, så tenkte og vente til etter da, men virker det "utspekulert" nesten??
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Hei. Jobber selv på Kiwi og er fruktansvarlig. Jeg er gravid i min 6 svangerskapsuke. Jeg har litt over 2 uker igjen av prøvetiden min. Jeg har ikke hatt noe problem med løfting, har gjort som jeg alltid har gjort. Men har prøvd å ikke løftet mye i gangen. Har tatt små pauser og tenkt litt på at det jeg løfter skal jeg løfte med hendene ikke magen om du skjønner. Man skal ikke slutte å jobbe eller slutte me noe man har gjort fordi man er gravid. Bare tenke litt mer på å forandre litt på måten det skjer på. Jeg skal vente til mine 12 uker er gått før jeg sier noe om det går som nå hvor jeg fint jobber en hel uke uten problemer. Men dette er opp til hver person. Gratulerer.
Ladybug~N&E Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 jeg fortsatte som vanlig helt frem til jeg var 31 uker på vei. kunne ha fint jobbet helt ut om jeg var litt flinkere til å roe ned av og til. kroppen oppfører seg som kjent på en litt annen måte når man er gravid. jeg var høyt og lavt hele tiden. innstilt på å gjøre en så god jobb som overhodet mulig til tross for graviditeten.måtte rekke over alt. da gikk det jo galt da... tok på meg for mye og holdt et altfor høyt tempo og en dag sa ryggen min takk for seg. tenk uansett på det når det er på jobb. kroppen fungerer på en helt annen måte nå og dere trenger kanskje 5min av og til selv om det ikke kjennes slik ut på kroppen. ettervirkningene av å presse kroppen for langt over lengre tid er værre enn litt sliten kropp som heles etter en god natt søvn;) avlast dere selv ved å bruke traller til de tyngste tingene. ta 5min av og til. pass på å spis nok og drikk masse. løft med beina, ikke ryggen. ikke løft tyngre ting enn det man klarer med kun armkraft. be heller om avlasting og få noen andre til å ta se av ting som du strengt tatt ikke er nødt til å gjøre selv. jeg hadde ingen mulighet til avlastning. iom at vi kun var to på jobb var vi avhengig av at begge to fungerte 100%. da jeg ikke klarte å yte så mye lenger var jeg nødt til å sykemeldte meg 100%. butikken hadde rett og slett ikke råd til å gi meg mer hjelp. pass ¨på ryggen og magen deres jenter;) man får bare utdelt en hver av dem;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå