liljepike med spire:) Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Begynner å bli litt engstelig for fødselen nå. Var på kontroll på onsdag, var da 38 uker på vei. Pga. store barn før og diabetes har jeg fått tett oppfølging på sykehuset..... Da ble han målt til 4600g, og de ville ikke gjøre noe før termin om 2 uker..... er det mulig???? Er det flere som er i samme båt? Nærvøs nå
3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg regnes til å få en på 4,1kg. Min venninne fikk på nesten 4,9kg. Drømmefødsel iflg henne. Ikke noe problem. Sier ikke at det er toppers og gunstig, men hadde vært mer bekymra hadde jeg vært 1 gangsfødende..... Hva med å prøve modningsakupunktur? Kanskje det funker på deg og at den kommer før?? Ungen er jo fiks ferdig nå. Det hadde jeg gjort altså. Lykke til uansett:-)
Han79 Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Ja, jeg tror det... Jeg har ligget over det skraverte området hele svangerskapet. Jordmor har trøstet meg med at "vi vet ikke hva som er hva ennå, det kan være mye fostervann osv". Ved siste kontroll sa hun at det sannsynligvis er mye barn, ikke vann. Dette er min første, men var selv nesten 5 kg da jeg ble født, min mor og søster var over 4,5 kg, det samme var samboeren min, min nevø var over 5,5 kg... Så det er visst noe genetisk. Er nå 34 + 4. Skal snart på ny kontroll, blir spennende...
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 ja, det gjør jeg nok... Førstemann var 4,5 kg, og det ser ut til at hun i magen ligger på ca det samme. Plager meg ikke så mye, fødselen med førstemann gikk greit, og jeg tok ikke skrekken. Godt med en litt stor baby, da er de ikke SÅ skumle å ta i
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Jeg ble målt i uke 34 til at han skulle være 4000-4500 til termin. I faresonen for svangerskapsdiabetes grunnet min overvekt, glukosebelastningstest ga 7,8 etter 2 timer. Håper ikke jeg må gå over hvertfall... Selv har jeg hørt at det ikke nødvendigvis er verre føde et større barn- kommer an på omkretsen på hodet.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 De tipper min blir like stor som forrige, dvs ca 4,3 kg. Gikk kjempefint sist, så jeg tar det med ro. Ikke redd før de evnt går over 5 kg. Da hadde jeg krevd å bli satt igang tidligere... Sikker på at de ikke målte babyen til å bli 4600 når den blir født?
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Ja, vi var på ul for to uker siden og fikk vite at jenta vår blir stooor når hun blir født (mellom 4500-5000).. Hørte om muligheten for å bli satt igang, er jo bare teit (etter min mening) å la henne bli ennå større, når hun egentlig er klar for å komme ut... Da fikk vi beskjed om at sjansen for komplikasjoner er mye større når man setter igang... Derfor ville de vente! Det jeg også fikk vite var at det er ikke str på babyen det kommer an på, men hodet.. Så jeg skulle ikke være nervøs.. Går rundt å tripper jeg, håper noe skjer snart!! (har termin idag, lørdag)
Et lite barn i magen :) Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Hvordan får dere målt baby`n? er dere på UL eller er det jordmor som tar en ca måling? Håper jeg også kan få målt ca størrelsen...
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Min ble målt på UL. De tar mål av hode og lårbein, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har født en på 4120.......lå i flere døgn før jeg fikk han ut. Skulle vært ks fikk jeg høre etterpå. Noen år etterpå fikk jeg en på 5250 og 57 cm....det ble haste ks...Pføvde å fø på normal måte først fordi jeg ville det selv men det var helt umulig. Nå kjenner jeg at denne gutten også er stor...men jeg har fått planlagt ks 15 dager før termin...så ...HURRA
Hilde :) Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Jeg var på vekstkontroll i uke 31, og da regnet JM ut at hvis lillegutt følger den vekstkurven har har fulgt til nå, vil han veie rundt 4,2 kg ved fødsel. Han veide rundt 2 kg da jeg var 31 uker.. er nå 33. Men jeg har fått "store" barn før. Første gutten min var "bare" 3730gr, nr 2 var 4460gr, en liten plugg, og jenta var 4070gr. Jeg har hatt kjempe greie og lette fødseler, heldigvis, så dette er ikke noe jeg tenker på at denne også vil være over 4 kg. Blir spennende å se hvor stor han er når han kommer..
prins&prinsesse Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 jeg har diabetes1 og ble satt i gang 13 dager før termin med nr1. han var bare målt til 3500 ved fødsel så det var jo helt på gjennomsnittet. jeg bor i bergen og her er det INGEN med diabetes som går til termin. Alle blir satt i gnang hvertfal en uke før. Dette har med diabetesen å gjøre. Jeg ville stått på mitt om du føler du er klar for å bli satt i gang. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå