Gå til innhold

ødelegger jeg alt hvis jeg tar han opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har sovna fint på kvelden lenge nå... men ikveld, etter å ha sovet borte i 3 netter, er det bare skrik. la han 19.30 som vanlig, og han sovna først, men våkna ca kl 20, han er mest sint tror jg, skriker... men når jeg sitter der inne og stryker på han så roer han seg, men sovner ikke. løfter opp hodet (sover på magen) og ser etter om jeg er det sånn innimellom. skriker med en gang jeg lister mef mot døra.

han skriker ikke hele tiden, har korte oppehold på noen min, og så begynner han igjen.

han er snørrete da.... men ellers i fin form.

hva gjør man?

hvis jeg tar han opp litt nå, så er jeg redd at han skjønner at det funker å skrike....

vil ikke ødelegge de fine rutinene vi endelig har fått til etter 5 mns med lite søvn og mye skrik...

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt av det samme opplegget her....jeg hadde ikke tatt ham opp dersom han ikke "skrek seg ut"...her i huset lar jeg lillemor gråte i 2 minutters intervaller hvorpå jeg går inn, snakker rolig med henne, gir henne smokken,stryker over hodet og sier natta..går så ut igjen. Dette funker som bare det med henne....må som oftest inn 4-5 ganger!

Virker som om hun noen ganger trenger å bli kvitt litt uro i kroppen, hun blir kjempe trøtt av å gråte litt.

Skrevet

og lillemor får sove som hun vil og det er som oftest på magen! Går fint det:)

Skrevet

om han er hysterisk, ville jeg tatt han opp... Bare for å si at mamma er her. Så kan du legge ham ned når han roer seg litt? Da blir han trygg. SIden han har sovet borte, er han kanskje litt utrygg nå, og trenger bekreftelse på at du virkelig er der.

Er ikke bra for han å skrike masse om han har masse snørr i tillegg...

Men det er min mening da...

Skrevet

ikke ta ham opp, sitt ikke å stryk ham heller. Si god natt og gå ut. Om du sitter å stryker ham kan du blir nødt til å roe ham sånn hver kveld... Men om han ikke roer seg går det an å ta ham opp til slutt, men vent å se. Av og til har vi måttet ta opp igjen vesla når hun ikke har fått sove, men har aldri blitt noe problem. Hun sover som vanlig kvelden etter. Men tar henne ikke opp om hun ikke hyl skriker og ikke roer seg uansett

Skrevet

Jeg ville ha holdt ut med å sitte inne, vært helt stille. Ikke snakket med han men ha det helt rolig. Ikke ta han opp, da tror jeg du har ennå større jobb foran deg ;)

Men ville gitt han litt tid til å finne igjen tryggheten med å sove hjemme :) Ikke rett tidspunkt å drive med noe ferber nå siden han har nettopp sovet borte i 3 netter. Kan være at han trenger å finne roen litt.

Skrevet

Beep Beep: unnskyld at jeg spør, dette er ikke ment som starten på en krangel men...bare lurte på om du mente at det er jeg som driver med ferber?

Skrevet

ok... nei dumt å sitte å stryke. gjorde det før og måtte gjøre det hele natta til sist. men han har vært kjempeflink lenge nå....

jeg går inn ofte, gir han smokken, sier godnatt og går ut. men det har jeg gjort mange ganger nå, sta liten fyr, hehe!

ja han sover på magen. har gjort det siden han var 2 mnd gammel. det er mitt valg og det står jeg for og har ingen problemer med å forsvare. men gidde rikke å forklare meg for deg siden du sikkert bare vil krangle litt :o)

Skrevet

Hvorfor ikke? Det kommer vel an på alderen hans det, vet jeg? Og så er det noen barn som er magesovere, andre sover best på ryggen mens andre igjen vil sove på siden. Vet jo at det er anbefalt at de skal sove på rygg når de er bittesmå, men når de snur seg selv, så gjør de faktisk det. Kan ikke opp hver halve time og snu på de, fordi det er anbefalt at de sover på rygg. Og i hvertfall når de faktisk ikke får sove på magen...

Og jo, vår yngste sov på rygg som baby. De eldste sov på siden, for det var anbefalt den gangen. Ja, jeg er sikkert fossil i dine øyne. Har jo (såvidt) passert 30...

Skrevet

Det jeg helst vil er at barnet ditt ikke skal dø i krybbedød. Men siden du er mer opptatt av å forsvare deg selv enn å tenke på ditt barns beste, så er det vel ike noe poeng i å krangle med deg...

Skrevet

Hehe, litt av en kommentar det var da. Ikke la en gutt på 1,5 år sove på magen. (Måtte inn på profilen din HI og sjekke hvor gammel gutten din var, og han er like gammel som min :) ) Skal man gå inn og snu dem og vekke dem hver gang de snur seg på magen? De er jo gamle nok til å sove hvordan de selv vil. Men nok om det :)

Ikke ta han opp var det jeg skulle råde deg til. Gullet vårt er veldig flink til å legge seg, men vi har jobbet ganske for det også. Vi hadde samme problem som deg etter jul, hadde sovet bort rundt om til besteforeldre i to uker (pluss at han ble syk rett etter jul), og når vi kom hjem og han var blitt frisk, ble det bare skriking når vi la han og spesielt når vi gikk ut døra.

Kunne stå inne på rommet og se at han sovnet og var stuptrøtt, men hvis vi lista oss ut hylte han.

Det er bare å holde ut egentlig, men ikke ta han opp. Vi satt ved sengen og støyk han litt over håret og hysja når han hyla som verst. Trakk oss lenger og lenger unna etterhvert, men venta leeeenge til vi gikk ut døra. Men måtte jo gå ut tilslutt da, og når han våkna venta vi litt før vi gikk inn, og venta lenger og lenger for hver gang.. Og sånn holdt vi på i 3-4 dager kanskje.

Det ble litt langt....

Skrevet

Ludderet : den var vel litt vel drøy! å påstå at jeg ikke tenker på mitt barns beste! du vet jo ingenting om meg og min situasjon. hvorfor er du så krass? hvorfor trykke ned andre på den måten?

Skrevet

Ikke lett å krangle med meg :) Er så avslappet at...

For å være helt ærlig så leste jeg ikke over alle svarene HI fik, men svarte ut ifra det jeg ville ha gjort. Og når jeg leste over dine svar nå nettopp så høres det ikke ut som du driver med ferber siden det holder med å gå inn så få ganger :)

Har selv brukt ferber på mine barn med godt resultat, men ville bare nevne det for HI at det ikke var lurt å begynne med noe slikt (i tilfelle hun vurderte den muligheten) når barnet nettop har sovet borte i noen dager..

Skrevet

ja jeg tenkte også på det at han kanskje er litt utrygg. sover på eget rom, noe han bare hadde gjort i noen uker før vi sov borte nå. så det er nok litt rart for han. vurderer ikke noe ferber nei, men lar han grine litt før jeg går inn, ofte roer han seg selv da.... og han er ikke hysterisk.

Skrevet

Dette går seg nok til :)

Vil kansje bare forsikre seg om at gode, trygge mamma ikke er så langt unna :)

Har stor tiltro til mamma følelsen og at mor ofte vet best hva som passer for sitt barn ;) Ikke alltid man skal høre på alle gode råd heller.. hehe

Skrevet

Ikke bry deg om kommentaren du. helt sikkert bare for å få til en krangel. Jenta mi har også sovet på magen av og til etter at hun ble stor nok til å snu seg rundt omkring selv. Hun er like gammel som ditt barn. Kan jo ikke vekke dem for å snu dem, og de begynner jo å bli store nå!

Håper han sovner snart og at han ikke blir syk!

Skrevet

Takk for tips allesammen! jeg tror han har sovna nå :o) og jeg tok han ikke opp. det er jeg glad for :o)

Skrevet

nei magefølelsen er god å ha :o)

Skrevet

En situasjon som sier at barnet MÅ sove på magen selv om det ikke er anbefalt...? Nå ble jeg nysgjerrig...

Skrevet

ja nå kan du lure :o)

jeg har ikke sagt at han MÅ sove på magen. Men han sover på magen ja.

Skrevet

oki, bare lurte:) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...