Gå til innhold

økonomiskstøtte for student og mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker litt fram i tid her nå, men når jeg er tilbake på skolebenken etter permisjonstiden, har jeg rett på noen for økonomiskstøtte i sommerferien?Eller er man avhengig av å ha sommerjobb og barnet i barnehage?

Trist når man endelig kan vie 100% oppmerksomhet mot barnet etter eksamensstress osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne dytter jeg!

Skrevet

du skriver ikke om du er alene eller ikke. Hvis du er alene får du overgangsstønad osv. Hvis du ikke er alene, så har jeg og samboeren min løst det slik at vi jobber annethvert år i sommerferien. I tillegg har besteforeldre passet datteren vår litt slik at samboeren min uansett har fått jobbet et par uker. (Han har fagbrev, så tjener mye mer enn meg) Vi er forresten begge studenter og jobber ikke ellers i året.

Skrevet

Har samboer ja, som jobber 100%. Men med billån og huslån så holder ikke det. tenker at om man kan være hjemme med barnet så sparer man jo inn noen kroner i barnehageutgifter. Samboeren jobber skift, og har hver tredje uke med kvelds/nattarbeid - disse ukene blir det da mer eller mindre uaktuelt å jobbe. Å for å evnt slippe å ha jenta i barnhage, kan jeg kun jobbe sent de andre ukene..og kveldsarbeid er jo bare å regne med når man er sommervikar..

Hva med kontantstøtte?eller blir det for kort tidsperiode til at man kan få utbetalt noe slikt?

Skrevet

har ikke noe familie i byen jeg studerer og samboeren jobber, så vi er alene.

Skrevet

dytter litt

Skrevet

Hvis du har brukt opp dine 10 mnd med stipend så har du ikke rett på noe støtte nei. Dvs du får jo kontantstøtte om du ikke har bhgplass og barnet er over ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...