AprilBaby;) Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Håper noen kan svare meg så jeg blir litt klokere å dette.. hvordan regner man ut hva man får i foreldrepenger? tar man utgangspunt i de beste 6 av 10 mnd før man går ut i permisjon?I hvilke tilfeller brukes inntekten av de tre siste år? Prøver å bli gravid nå,og er bekymret pga at jeg har to jobber..en 60% og en 20%.Der jeg jobber 20 kommer ant bedritfen til å bli solgt,og jeg står uten jobb to dager i uken..lurer da på hvordan jeg skal regne ut hva jeg kommer til å få.. Håper noen kan svare meg;)
jippii Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Tror det er slik: Permisjonspengene regnes egentlig ut ifra de 6 beste månedene med inntekt av totalt 10 måneder før du skal gå ut i permisjon. Men...hvis gjennomsnittet av de 3 siste årene med inntekt blir bedre enn gjennomsnittet av de 6 beste månedene før du går ut i permisjon, så kan du vel være heldig å få for gjennomsnittet på de 3 siste årene. Men det ebste er nok å ringe navm, bare for å forhøre seg. Da frå du det beste og retteste svaret.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Ja de pleier å gjøre det sånn at du kommer best mulig ut av det. Jeg hadde svangerskapspenger i ene jobben, og jobba 20% i andre jobben og fikk veldig bra permisjonsgrunnlag syns jeg.
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 hei. dette er ikke et direkte svar på d du spurte om, men vil bare gi deg et tips som jeg fikk. dette gjelder vel kanskje bare fra du evt blir gravid. vet jo ikkje hvor lenge d er til denne bedriften du jobber i blir solgt. er selv 6 uker på vei og min 20 % stilling går ut 1. mars. ringte nav og fastlegen å spurte om de anbefalte en ny jobb for ikkje å miste denne inntekten som foreldrepenger. legen ville ikkje anbefale meg at jeg skulle lete etter en ny jobb nå, så hun ville sykemelde meg fra dagen før kontrakten ville opphøre, dermed får jeg sykepenger for denne stillingen, og den blir beregnet som en del av foreldrepengene. på meg tror jeg at de regner foreldrepenger ut fra de beste 6 av de 10 siste månedene.. lykke til uansett om du må på ny jobb jakt..
Zikosu og William Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 mitt beste svar er: TA KONTAKT MED NAV!!! eller sjekk kalkulatoren de har på http://tjenester.nav.no/foreldrepengeveilederen/fpenger/fpengerWizard.do#innledning de er de eneste som kan svare deg helt klart...jeg skal selv avtale møte med de over helga,må vel begynne å søke om foreldrepenger snart og trenger råd og veiledning,det er det de er der for... Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til med å bli gravid,det er en kjempeflott opplevelse!!!
AprilBaby;) Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2008 tusen takk for alle svar.Ble da litt klokere:) Så får jeg ta kontakt med nav når jeg har blitt gravid(snart håper jeg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå