Gå til innhold

Hvor mye har dere å rutte med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syns jeg ikke har mer enn jeg "må" ha...men er klar over at jeg nok er ganske bortskjemt...

Frem til sommeren iallefall...da mister jeg os.

Har Rehabilitering+ Os? barnetrygd+ Barnebidrag + Hjelpestønad for sønnen ( pga alvorlig astma) Utbetalt ca kr : 21 700.-

Utgifter er på

Lån: 9000.-

Mobil: 1000.-

Bredbånd: 250.-

I tillegg kommer det jo alltid noe....jeg burde ha god råd? Men til høsten mister jeg Os på 5600.-

Hvordan har jeg det i forhold til Dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke så mye at du skal ha kjempegod råd. jeg har omtrent det samme og det går jo rundt. men ikke mer enn det.

Den hjelpestønaden du har; hvilken sats er det? har du sats 3 eller 4, så har du rett på utvidet OS-tid, så lenge ungen har en av de satsene (frem til han er 18 år).

Skrevet

Jeg har

OS 8500 etter skatt

Bb 1440

Bostøtte 2350

Lånekassen 1230

Barnetrygd, utvidet, småbarnstillegg 2600

Jeg har:

husleie 4500

lån 3200

mobil 429

internett 299

bokklubb 300

Så vi står vel ganske likt egentlig.... Når det kommer til differanse.

Skrevet

14500 i lønn før skatt

1940 i barnetrygd

2000i bidrag

9300husleige

500 i strøm

1000 i telefon

1200 i barnehage

400 i internett

600kr til bensin ca

18440

-13000

5440

- 2900 i skatt

=2540 igjen til mat om andre ting.....

Skrevet

Til HI!

Med 10 000 igjen etter at regningene er betalt vil jeg kalle deg ganske heldig... Nå kommer det jo an på hvor mange barn du har selvfølgelig, men det høres jo ut som om de ikke går i barnehage iallefall.

Jeg har utbetalt ca 21000 i lønn

1940 i barnetrygd

650 i bidrag

10 000 i boutgifter (boliglån + husleie)

1400 studielån

1500 telefon og internett

forsikringer + diverse = ca 2000

Fra 1. mars har jeg også barnehage, bil, bensin...

GRUER MEG!!

Skrevet

Det der er ikke å ha dårlig råd, har man dårlig råd har man ikke så stor telefonregning!

Skrevet

Inntekten er stor nok, og utgiftene relativt høye. Har 2 "store" barn som koster en del i aktiviteter også.

Sitter igjen med alt fra 16-25 tusen når regninger er betalt.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

INN:

Lønn e.skatt (foreldrepenger): 20000,-

Hj.stønad (barn med kronisk sykdom) 2100,-

B.trygd: ca. 3000,-

Farsbidrag sønnen: 590,-

F.bidrag dattera: 1270,-

SUM innekter: 26960,-

UTGIFTER:

Huslån: ca 9000,- (har tatt avdragsfritt 2 år til pga. dyre studier.)

Komm.avgifter/vann: 1000,-

Tlf. 600,-

strøm: 1000,-

privat studielån: 2600,-

andre lån: 2000,-

studielån, Lånekassen: 866,-

forsikringer: 1000,-

SUM: 18066,-

Skrevet

Anouschka; Jeg skjønner ikke inntektene dine. Får du dobbel barnetrygd for begge barna dine, eller får du dobbel på en og vanlig på en?

Og så skjønner jeg heller ikke barnebidrag på sønnen din. Jeg får jo over 600 (ikke så mye om å gjøre, selvfølgelig, men likevel), og så får du over 1200 på datteren din? Ikke at jeg betviler dine inntekter selvfølgelig, men jeg skjønner ikke hvelt hvorfor det skal være sånn?! Er ikke det litt urettferdig mot deg, liksom?

Skrevet

Hvordan kan man reagere på 1000 kr i telefon, eller 1500 inkl internett? Noen bor ikke i nabohuset til alle vennene sine, og da blir det dyrt å ringe. Spesielt siden ingen har hustelefon lenger!

Min mobilregning ligger stort sett på rundt 800, men så snakker jeg ikke så mye lengre. Hun jeg snakker mest med har heldigvis hustelefon også:)

Skrevet

Ikke jeg som er anonym over her...

er du aleineforsørger, så får du barnetrygd for et barn mer enn du har. bidrag er ulikt alt etter alder på barna og samværsdager med far og hans inntekt, og det er jo ikke sikkert de har samme far, engang. Forstår ikke helt hva du ikke skjønner, Annie!

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Inntektene mine kan jeg forklare. Jeg har to barn det blir barnetrygd for 3. (alltid en mer enn du har når du er enslig.)

Har to fedre til barna mine. BF1 betaler 590,-

Siden vi akkurat er ferdig med DNA nå så har vi fått forskuddsbetaling til dattera mi. Det er 1270,-

Nå som BF har fått sitt svar så må han begynne å betale selv. Da blir det ca. 1600,-

Urettferdig mot meg? Nei, de har jo to helt ulike inntekter :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...