Gå til innhold

Hvor lang tid tar UL undersøkelsen i uke 18-19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time hos jm rett etter UL på sykehuset. Jeg finner ikke igjen den der brosjyren som fulgte med inkallingen til UL. Jeg ser for meg at det skal ta maks 30 min å ta UL. Jeg er for så vidt med i Mor og barn undersøkelsen og da skal man vel ta noen bloprøver i tillegg.....

Hm... Må kanskje endre timen hos jm....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodprøver de tok av både meg og sambo, samt urin prøve fra meg tok ikke mer enn 5 minutt. Men vi var tidlig ute til timen, så tok det først. Brukte ca 40 minutt på ordinær ultralyd, undersøkelsen og samtalen med gynekologen som tok den. Gikk til en veldig flink privat gynekolog som jeg ble henvist til.

Men du kan jo regne en time hvis du skal ha noe etterpå- det kan jo være noe ventetid!!

Nå vet ikke jeg hvor du skal da, men var hvertfall så lang tid det tok for oss.

Skrevet

ca 30 min.

Skrevet

Selve undersøkelsen, med blodprøver og urinprøve tok vel ca 45 minutter eller noe.. Men de var forsinket med 30 minutter.. Så tok sin tid på sykehuset..

Skrevet

Ultralyden regnes som en kontroll, og da skal du jo egentlig ikke til jordmor igjen før i uke 23-24 med mindre det er noe spesielt da?

Skrevet

Spørs hvor lenge etter den UL.undersøkelsen du skal inn til jordmor ja! Og så kommer det helt an på hvilket syjehus du skal inn på!

Jeg hadde egentlig time kl 8 på Ullevål tror jeg det var, men kom ikke inn før nesten halv ni allikevel!!

Selve undersøkelsen tok vel en ca 40 min! :)

Skrevet

Takk for svar!

Høres ut som at jeg kan flytte frem den jm-timen noen uker da :)

Skrevet

Jeg har til nå bare vært på Ul i uke 12 det tok ca 30 minutter. Men maskinen gikk kaputt, så vi måtte bytte rom. MEN jeg måtte vente nesten en halvtime over tiden før jeg kom inn. Så ikke regn med at man kommer inn til tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...