Gå til innhold

Porsgrunn jenter som skulle ha insetting i uke 6-7 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger der ann ?

Har mensen kommet ? Jeg venter fortsatt, men håper den er rett rundt hjørnet :)

Vi skal ha fryseforsøk, hva slags tbl skal dere ha og hvor mange daglig ?

Hvor lang tid til insetting er det som regel når man ha fått mens ?

Ble mange spørsmål dette her gitt :);)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg skal ha innsetting i uke 7. Går på nesespray nå, og begynner med sprøyter på onsdag. Er vårt 2. (og siste) ivf forsøk pga alderen min (blir 40 år til høsten). Hvor er du fra?

Skrevet

Hei

Så spennende, håper det virkelig klaffer for dere. Har de sagt det er det siste forsøket deres pga av alderen ? !

Jeg er i fra Østfold, å er så glad jeg bruker Porsgrunn isedet for Riksen :)

Hvordan gikk det første forsøket deres da ?

Skrevet

Jeg vil bare ønske dere masse lykke til begge to.. skal heie på dere..

Jeg skal til forsamtale i uke 6 :o) endelig skjer det noen igjen :o)))

Fikk dere sette i gang med engang etter samtalen??

Skrevet

Hei

Tusen takk for det :)

Jeg skal ha fryseforsøk, så jeg ringte bare inn jeg. Så fikk jeg hvilken uke som det kom til å bli innsetting :)

Men har du vært på porsgrunn før eller ?

Skrevet

Nei, 3 ivf forsøk i danmark, ciconia.. første i porsgrunn nå.

Skrevet

Jeg også skal sette inn i uke 6 - første fryseforsøk. går nå på tabl.

skal på ul mandag 4/2 uke 6 - også regnet de meg innsetting i samme uke....

når skal dere inn på ul?

klems

Skrevet

Jeg har ikke fått mensen enda jeg da, venter den hver dag nå. Hvor lang tid tok det fra du fikk mens til du skulle på ultralyd ?

Skrevet

jeg fikk mensen 23/1 og skal på ul 4/2 - så altså: Ultralyd den 13 dagen etter siste mens første dag :)

Skrevet

Jeg trodde at jeg ikke kunne poste hos dere, men nå er jeg så treig i avtrekkeren så jeg tar den ene Puregon sprøyta etter den andre, det betyr innsetting i uke 6 for meg istedenfor uke 5. var på min andre ultralyd i dag, og regner ikke med å ta ut egg før lørdag eller mandag. Neste ultralyd onsdag.

Vel det er kasje noe positivt i dette, det blir iallefall 4 follikler i riktig størrelse og det ser ut som 2 til kan rekke å komme i godkjent størrelse til uttak, da blir det kansje 6 gullegg istedenfor 4, for jo prøve å værelitt optimistisk. Resten greier ikke å bli store nok til uttak.

Hittil så har jeg hatt alle 3 legene i Porsgrunn, greie er de alle sammen. Holder på med mitt første IVF.

Skrevet

kirsten jeg blir 40 år i slutten mars, men jeg har fortsatt mulighet for å få forsøkene mine, jeg skulle tro at du kan ta 3 forsøk også, når du først har begynt.

Skrevet

Så spennende da :) Håper du får 6 gull egg ut :)

Har du vært til mer ultralyd nå eller ?

Jeg venter fortsatt på mensen ... Irriterende

:)

Skrevet

Var på ultralyd i dag,

det ser ut til å bli 5 stk med perfekt størrelse. Den 6. vil nok være på kanten til å kunne brukes tror jeg. Men det er ikke uttak før til mandag og innsetting onsdag, så mye kan skje før den tiden. Regner med at folliklene vokser 5-7 mm mer, jeg er nok en sakte groer. Men det er normalt at folliklene gror med 1-2 mm i døgnet. Tror ikke at de andre greier å hente seg inn.

ivf79 min mens var faktisk så forsinket at jeg nesten måtte utsette sprøyte starten litt, men jeg fikk mensen i siste liten på første sprøyte dag, men det er ikke vanlig å bli så forsinket men det kan forekomme, 4-6 dager forsinket for meg.

Skrevet

Var på ul i dag jeg. Var ganske forskjellig størrelse på egga, men håper det blir ganske mange gode egg fordet. Blir uttak på tirsdag og innsetting på torsdag. :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

ivf-79/twianne: ja de sa i porsgrunn at de bare ville gi oss et forsøk til (2 tilsammen)- anbefalte det selv om vi har 4 egg på frys. Kanskje vi greier å få noen ekstra til på frys etter dette forsøket også. Så da har vi noen fryseforsøk til....greit nok....det første forsøket hadde vi i okt/nov - fikk satt inn 2 egg - men de festa seg ikke :-( (vi har en jente på 4år, naturmetoden). Skal på UL fredag 8.2. Noen flere den dagen?

Noen fra vestfold her?

Skrevet

kirsten JEG JEG er fra Vestfold, ikke så langt fra Tønsberg, hva med deg?

Skrevet

jeg bor i holmestrand. hvordan går d m forsøket?

Skrevet

Tror det går bra skal sette el-sprøyta nå straks kl. 2300. Det ser ut som det blir minimum 5 med riktig størrelse og det kan være at det blir en til. For se hvordan det går til mandag, dette er min første forsøk så jeg håper at jeg får 2 å sette inn.

Skrevet

twinanne

Lykke til i morgen, blir spennende :) Gleder meg til å høre hvor mange gull egg du får :) Tvi, tvi

Jeg har fått mensen så nå er jeg igang med tbl :) Skal ringe i morgen å si ifra. Morro å være igang igjen synes jeg. Innen feb er slutt vet vi om vi er gravide :)

Lykke til alle sammen.

Skrevet

kirsten

Håper virkelig dere lykkes på forsøket deres, siden det er det siste. Men det kan ligge noen bebiser i fryseboksen da :)

Jeg har en liten prinsesse som har ligget i fryseboksen ;)

Lykke til

Håper vi alle står med positive tester :)

Skrevet

da er det insetting til fredagen for meg:)

Men legen vil setteinn 1 og jeg vil sette inn 2 - hvem har det siste ordet egentlig??? noen andre med erfaringer her? jeg er snart 25 og det er undskyldningen for dem - at jeg er så ung.. bla bla bla.. KYSS MEG I R... jeg driter i hva de mener om alderen min - jeg vil sette inn to og ikke et.

uff... skikkelig frustrert her...

Skrevet

Jeg hadde egguttak i dag, og det gikk rett vest. Hadde eggløsning på egenånd løike før uttaket så de greide bare og redde to egg, det er allt jeg har nå.Selvfølgelig så var det den beste siden det var eggløsning på hvor jeg hadde flest modne follikker. Må ringe i morgen og høre hvordan det går med mine to egg, så jeg håper inderlig at dette funker og ikke min første IVF bae blir en stor spøk.

Skrevet

Da var jeg tilbake fra uttak. Like vondt denne gangen også..huff. Men fikk ut 9 egg da, fornøyd med det:) Var 2 på den ene siden, og 7 på andre. Blir spennende å ringe i morgen.

twinanne: Krysser fingrene for de to eggene dine. Synd det gikk som det gikk med de andre. Lykke til! :)

Skrevet

hvordan har det gått med de som skal ringe inn i dag - gi ss en tilbakemelding da:)

Ønsker dere masse lykke til!

Selv har jeg ringt opp iogjen etter den store skuffelsen med kun 1 egg tilbake i frysesyklus - og prøver å få til 2(har et rør liggende med to egg i). Hun jeg snakket med syntes det virket rart at de kun skulle sette inn 1 i et fryseforsøk... men de skulle ringe meg opp igjen:)

Skrevet

Bethenc jeg håper virkelig at det andre fryseegget kommer seg, håper at de kan sette inn det ene som er bra, et er bedre enn ingen ting. Det kan jo være gullegget.

Det ble glad nyheter på meg begge mine 2 egg ble befruktet og ser supre ut så langt. YIPPI

Da gjorde det kansje ikke noe at jeg hadde eggløsning før uttak alikevel og at de fleste som var riktig størrelse er i egglederen min nå, der skal det teoretisk være 3-4 gullegg som aldri blir befruktet. Men det kan jo hende at de ikkehadde blitt bra nok til frys alikevel, men jeg får iallefall satt inn 2 som planlagt. De fra min venstre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...