Gå til innhold

Menn og husarbeid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor mykje gjer mannen i huset ditt? Delar deke 50/50, eller har han faste oppgåver og du dine, eller? Eller kanskje han ikkje gjer s mykje?

Idag er ein skikkelig dritt dag!! Eg har jobba mykje i det sist, og har måtte ta alt husarbeide, medan han ser på, grr... (Og då snakkar vi i fleire mnd.) Før var han veldig flink, men noko har skjedd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør mest her, men så jobber han mye mer enn meg også.

Skrevet

Vi deler på alt litt etter hva vi trves med og litt etter hvem som har størst press på jobb for tiden.

Skrevet

Vi delte nær 50/50 da vi begge var i jobb, nå har jeg svangerskapspermisjon og gjør selvfølgelig mer enn han. Her er det helt uaktuelt at en ser på at den andre gjør husarbeid når begge er i jobb.

Skrevet

Jeg gjør nesten alt..hehe hva han gjør? tja ikke mye..hvis jeg vil ha noe gjort må jeg spørre han

Skrevet

Her tar jeg det aller meste siden jeg for øyeblikket er hjemmeværende. Men hender jeg får litt hjelp hvis det er helg/fri, eller jeg spør pent:-) Da får jeg oftest ja, men da gjelder oftest enkle ting.

Men jeg kan nevne ett lite eksempel, ett vennepar (og familie) av oss, der driver mannen eget firma, men dem jobber sammen og er på jobb sammen. Så selv om dem jobber like mye begge to, så er det fruen huset som må stå for ALT husarbeidet, inkuldert å rydde opp etter en noe uryddig mann;-) Her har det vært prøvd det meste for å dele, men det varer sjelden så lenge av gangen.

Skrevet

Takk for svar.

Arti å høyre korleis andre har det.

Nei, det er ikkje aktuelt å forsette slik, så vi har hatt ein kiip diskusjon idag. Klart det blir annaleis når den eine er heime heile tida, eller jobba deltid. Her jobba vi begge fult, og i januar har eg jobba mykje overtid og han har vore på lang guttetur.. Så no var liksom grensa mi nådd.

Skrevet

Jeg gjør mest her ja, men sambo vasker badet innimellom da. Også har vi en sån ordning at den som ikke lager middag vasker og rydder opp etter middagen..

Skrevet

Jeg ønsker vel å tro at vi deler ca 50/50, men skal jeg være helt ærlig gjør han nok mer enn meg.

Skrevet

Han gjør nesten mer enn meg.

Jeg hadde ikke taklet å ha en mann jeg måtte rydde opp etter.

Skrevet

mannen er faktisk veldig flink når han først gidder. Alt tar tid. Men jeg gjør nok mere enn han. Gidder ikke å mase på han i en evighet for at han skal brette noen klær, så da gjør jeg det like så godt selv;o)

Skrevet

haha, her gjør jeg alt. er hjemme i perm da, men jeg blir jo sliten av å passe på guttungen 24-7 også...

ikke mye 50/50 her i gården, nei.

ber jeg han om noe blir han bare sur. sambo mener han gjør nok siden han jobber.

Skrevet

Jeg gjør 95 %

Han 5 %

Han jobber godt og vel 100 % utenfor hjemmet, jeg er hjemmeværende, så syns det er rettferdig fordeling.

Skrevet

- Han vasker klær,vi deler på å legge dem sammen.

- Vi deler på å ta inn/ut av oppvaskmaskin og rydde kjøkken.

- Jeg rydder stue/soverom, han støvsuger

Tror vi deler ganske greit, hvis noen gjør mer er det i allefall ikke meg! Kunne aldri tenkt meg og hatt det annerledes! =)

(Han jobber, jeg har permisjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...