Gå til innhold

kiropraktor når gravid?? Noen mer erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang har jeg fått enorme ryggsmerter rundt uke 20, uten at jeg klarer å finne bot for dette. Sist gikk jeg til fysioterapeut og til akupunktur, uten at det hjalp nevneverdig.

Mannen min nevnte kiropraktor eller kanskje soneterapi, men jeg har ikke prøvd dette som gravid..NOen med erfaring til vordende mamma med vond vond vond rygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt om flere som har fått hjelp av kiropraktor i forbindelse med bekkenløsning... Har ikke prøvd det selv, siden fysio klarer å holde bekkenløsningen min i sjakk, heldigvis.

Godt å se nicket ditt (+ liten gut med tut) forresten, syns det var så trist da du mistet gang på gang... Endelig går det bra for deg også! :o)

Skrevet

Jeg har prøvd det, men det var for låsning i bekkenet.. Funket som smurt!! Var til 2 behandlinger og vekk var det. Men jeg kom tidlig, så det hadde ikke fått satt seg i muskulaturen ennå. Det skader uansett ikke med en undersøkelse, og hvis det funker er det supert, hvis ikke har du tapt noen 100 kr.

Skrevet

Jeg fikk behandling av kiropraktor opptil en uke før fødsel. Fungerte kjempefint, hadde ikke klart meg uten. De modifiserer behandlingen for oss gravide... så ingen risiko.

Skrevet

Ja, har vært til kiropraktor i 3 svangerskap. Det var stortsett samme stilling han satt meg i siden jeg ikke kunne ligge på magen og han ville være forsiktig pga. svangerskapet. Men han var flink som bare det :)

Nå kombinerte jeg fyseo, kiropraktor og vet ikke hvilken gjorde mest nytte. Men jeg klarte å unngå rullestolen som legen var sikker på at jeg kom til å ende opp i så noe hjalp ihvertfall :)

Men nå er det 3,5 år siden siste svangerskap og jeg sitter her og kan umulig huske hvor lenge det var jeg kunne gå til kiropraktoren. Min ville nemlig avslutte behandling noe før terminen, men klarer ikke å komme på hvor lenge før... ahh.. alzheimers light i kveld. Men hadde stooor mage så det var helt sikkert etter uke 20.

Ring og hør...

Skrevet

Takker for innspill:) Det kan jo umulig bli verre, så jeg ringer kiropraktor på mandag:) Supert!

Skrevet

joda, denne gangen ser det ut som om det går bra, så nå holder vi alle fingre krysset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...