Gå til innhold

Kan det være farlig.. Uff .. jeg burde jo vite dette.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kong som kommer et par ganger i året.. Og jeg vet jo egentlig at man skal ikke presse på de for det er ikke som en kvise..

Er utdannet hudpleier så burde vite bedre.. Men på morgenen i dag fikk jeg ihvertfall totalt fnatt.. Presset som besatt og det gikk hull.. Blødde en god del sammen med noe verk.. men det har ikke sluttet og blø enda.. Og istedet for en kong der har jeg nå noe som ser ut som en stor hevelse.. Er rødt og blått ca 3cm hver vei.. Ikke spesielt vondt.., men blør fortsatt hvis jeg bruker armene mye..

Har hørt noen skrekkhistorier at man kan få blodforgiftning om man sprekker de inni huden og det blir et sånt blåmerke som på en måte vokser utover.. Neste gang skal legen få lov til og operere ut hele kjertelen som stadig blir betent ja.. *snufs*

Ligger det noe i disse skrekkhistoriene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager er en Kong???

Skrevet

tror du bare har klemt ihjel noen blodkar. i tillegg er det nok irritert.

i morgen er du sikkert heldig vinner av en kvise der i stedet.

Skrevet

Er det en abscess du mener? I såfall kan du få en infeksjon, følge med på om området blir rødt og hissig og varmt, om du får feber i tillegg må du til lege. Hvis det fortsatt blør og det er åpning inn i abscessen, bør du gå i dusjen og spyle rent vann inn i såret, prøv gjerne å holde det litt åpent et par dager og få spylt skikkelig inni der.

Skrevet

Det kommer som regel av inngrodde hårsekker.. Ser ut som en kjempekvise.., men er ikke noe tupp på den og man får som regel ikke ut noe innhold.. Kong og Tvilling er i samme genre og mange må ofte snitte hos legen om det er et gjentagende problem.. Men siden jeg ikke er generelt plaget verken med kong eller kviser og kongen kommer på ryggen har jeg ikke gjort noe med det..

Skrevet

en kong er på en måte en inngrodd kvise. en stor klump som aldri blir en moden kvise. blir bare stor, vond og veldig øm. har inntrykk av at de som oftest tørker inn av seg selv, men er ganske plagsomt om de komemr på et utsatt sted.

håpløst å klemme de ut ettersom de sitter dypt

Skrevet

Ja..

kan ikke svare 100% sikker.. er ikkehudlege.., men ganske sikker på at det er det.. Legen har vurdert og tømme den en tidligere gang.., men forsvant av seg selv.. Men nå klikket jeg altså en anelse.. hehe..

Holder det rent ja.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...