Gå til innhold

Er i forferdelig form...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har kroppen vært i sikkelig dårlig form, null energi, får i meg lite mat, ekstrem hodepine (fra øyene og opp hele pannen), ikke feber... Springer på do hele tiden og har både løs og hard mage!

Har selv tenkt på dette med svangerskapsforgiftning.. men på torsdag var urin fin og blodtrykk bra...

-Må man ha alle symptomene på sv.giftning?? Eller kan vann i kroppen og hodepine være nok?

-Og kan dette komme over natta??

Sikkelig hoven i beina, men høyre benet blir større enn venstre. Veldig vondt på innside lår (begge) pga av åreknuter trodde jordmor... men jeg får straks ikke til å gå... er selv redd for blodpropp... men det tvilte jordmor at d var....

Får ikke til å sove noe spesielt.. så ligger å kjenner alle disse smertene hele tiden! D tar på på humøret å være i slik forferdelig form...

Har termin om 14 dager så hvis dette skal fortsette så aner jeg ikke hvor jeg skal hente energi og overskudd fra!!

Non som har noe forslag til hva jeg burde gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoven OG hodepine er tegn på svangerskapsforgiftning. Det er jo ikke sikkert at det er det du har, men du burde virkelig ta tegnene på alvor. Få det sjekket ut. Er det det du har MÅ du ha hjelp. Er det ikke det, har du fått sjekket det ut og kan få evt. hjelp med plagene.

Kjenner ei som hadde lignende tegn, som ikke tok de på alvor, plutselig besvimte hun en dag, og da hun våknet var hun på sykehuset og babyen ute av magen - hun hadde blitt kjørt rett på sykehus i ambulanse til katastrofesnitt.

Skrevet

Selv om urin og blodtrykk var fint??

Er i uke 39 nå så det er jo like før hun skal komme... men tror ikke kroppen tåler en slik anstrengelse akkurat no!! Kunne ikke det sjedd ting for en uke tilbake...

Når jeg ligger på siden så får jeg plutselig følelsen over at jeg ikke får puste, men det er vel kanskje vanlig når det er så trangt og jeg klemmer brystkassa sammen??

Burde kanskje ringe føden, men det er så ork å dra nedover å så hjem igjen fordi det var ingenting!!! Føler meg som en hypokonder...

Skrevet

Det kom ganske kastet på henne i løpet av få dager - så jeg vet ikke hvordan blodtrykket hennes hadde vært altså.

Om du føler deg oppriktig bekymret synes jeg du skal ta en sjekk - vi som er her inne kan jo ikke forsikre deg om at det ikke er noe vet du :)

Skrevet

Leste nettopp på lommelegen at : Svangerskapsforgiftning opptrer oftere hos personer som har hatt høyt blodtrykk før, som har en kronisk nyresykdom.

Hadde selv en periode med høyt blodtrykk midt i svangerskapet, men det har vært stabilt og fint de siste 2 mnd ca...

Ellers så har jeg kronisk nyresykdom, den ene nyra fungerer ikke helt optimalt!

Men har jo hørt at for å ha svangerskapsforgiftning så er det protein i urin og høyt blodtrykk...

Jeg har vannet og den ekstreme hodepinen.

Hva er protein i urin foresten, er det det samme som viser om vi har urinveisinfeksjon??

Skrevet

jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap.Hadde høyt bl.trykk,protein i urinen og kraftig vektøkning forårsaket av opphopning av vann i kroppen.Tvillingjentene ble tatt med planlagt keisersnitt uke 38.

Skrevet

Jeg hadde på torsdag ikke protein i urinen eller høyt blodtrykk... men formen har forverret seg sikkeli de siste 2 dagene... klarer ikke å gjøre stort, ligger på sofa/senga og har sikkelig vondt i hode og er uvel i hele kroppen! Løs mage og masse,masse vann i kroppen...sover lite.

Jeg er i dag 38+2....

Skrevet

Når du er så dårlig er det ingen mening i å ikke få sjekket hva som er galt. Ta kontakt med lege/føden :-)

Skrevet

Ta en sjekk! Du har et barn i magen også. Klem

Skrevet

hvordan har det gått med deg? dro du og fikk det sjekket? hvis ikke så høres det ut som en god idè å dra umiddelbart. blås i hvordan du kommer til å føle deg, hypokonder ol, det viktigste er barnet!

Skrevet

syntes du bør ringe føden og få avklart om det er sv.forgiftning.syntes ikke du skal tenke på ,at du føler deg som en hypokonder,det er du ikke i det hele tatt.det høres jo ut som du er skikkelig dårlig.så ring føden du og snakk med kvalifiserte folk.lykke til og god bedring.

Skrevet

RIng føden!!! Det må da være bedre å bli sjekket en gang for mye enn å være redd og syk?!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...