Gå til innhold

Folat, mulitivitaminer og slikt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tar folat, omega-3 og multivitaminer uten vit. a & d, er det noe jeg har for mye eller for lite av da, tror dere? Noe jeg mangler?

Var det ikke slik at det va a-vitamin man ikke skulle ha for mye av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke ha for mye vitamin A. Vitamin D er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener man ikke skal ha for mye av det heller. Du kan ringe apoteket. De kan svare deg på det.

De andre vitaminene skiller kroppen ut det den får for mye av.

Multivitaminer og omega3 burde man ta uansett, men folat er jo bra hvis man planlegger graviditet og de 3 første månedene av svangerskapet.

Tror du er bra dekket jeg:) Lykke til!

Skrevet

Dei har jo GRAVID vitamin-pakken på apoteket,med da som ein treng og bør da,inkl folat og vit.

Da tar eg + omega 3,prøver å variere kosten litt og,men no e da jo helg,so da sklir da vel litt ut..

Skrevet

har lest at det er viktig å ikke ta ekstra doser med c-vitamin.,da kan vist miljøet i underlivet bli surt, og det kan bli tørt... veeldig mot sin hensikt med andre ord..

Skrevet

heisann=) jeg jobber på helsekost og omega 3 og multivitaminer er kjempebra å ta:) men skal visst helst ikke ha med jern i (multivit)hvis du ikke har fått annen beskjed fra lege:) folat er jo alltid bra for oss som prøver. de multivitaminene jeg tar er det litt A-vitamin i men tror ikke det gjør noe. mange gravide vi selger dem til i hvertfall:) håper det hjalp.

Skrevet

Det går helt fint å kombinere gravid multivitaminer og omega 3....dosene med a-vitaminer er regulert slik at dem ikke kommer oppi en farlig dose...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...