Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt forvirra jeg..

Jeg begynte på p-piller for første gang høst/vinteren 07. Gikk på dem fram til slutten av desember. Hver måned fikk jeg mensen (selv om jeg hoppet over sukkerpillene hver gang og begynte på nytt brett, og dermed ikke skulle få mensen). Husker ikke om det var regelmessig hver gang, tenkte ikke noe over det, men i desember fikk jeg den vertfall den 30. eller 31 (fikk den 20. før jeg begynte på pillene).

Hvorfor? Kan det ha noe med at nivået av hormoner i pillene var relativt lavt? Er det nå slik at kroppen er i ubalanse eller noe? Jeg tenker den kanskje ikke er det siden jeg fikk mensen hver måned. Men jeg er ikke noe ekspert på område, så håper noen av dere kan svare meg på dette.

Har nettopp hatt vår første pp denne månden, så håper at bruk av p-piller tidligere ikke skal ha noe å si for sjansen for å lykkes denne omgang. Blitt gravid lett tidligere, så blir jeg ikke gravid i løpet av de 2 neste måndene, så begynner jeg å lure litt. Håper det går fint nå med en gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo litt rart at du fikk TR når du hoppet over sukkerpillene syns jeg. Men kroppen skulle vel ordne opp selv da...?

Kan ikke svare deg på det, men legen min har sagt at hormoner fra p-piller skal være ute av kroppen en måned etter seponering (slutt), så neste syklus burde du være i rute igjen hvis alt er som det skal.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg synes også det høres rart ut at du fikk mensen selv om du hoppet over sukkerpillene, men jeg kan nok ikke hjelpe deg med noen svar. Men Villemo, takk for svaret ditt om at p-pillene skal være ute av kroppen en måned etter pilleslutt. Jeg vet mange venter mye lengre på at ting kommer i gjenge, men jeg tenker å klamre meg litt fast til det legen din hadde sagt. :)

Skrevet

Tror det er fordi mine piller hadde et for lavt innhold av hormoner. Brukte Synfase. Helsesøster anbefalte meg den typen fordi hun helst ønsket å gi meg noen med lavt innhold hormoner.

Jaja.. Er ikke så farlig med de pillene igrunnen, bare lurte på om det kanskje var derfor og om det var noen som visste noe om det.

Men jeg sier det samme som deg meg80 - 1pp; Flott at Villemo sa det om at pillene skal være ute av kroppen etter en mnd. Nyttig info som jeg ikke har fått med meg tideligere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...