Spirevipp med go`gutten Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har kjøpt nye flasker idag fra Mam, og i bruksanvisningen stod det at man ikke måtte ha kokende vann på flaska. Vi har pleid å helle kokende vann på flaskene vi brukte før, fordi de ikke gikk inn i mikroen. Holder det å varme vannet på flaska i mikroen før jeg har i Nan, eller må jeg virkelig koke vannet, avkjøle det i noe annet for så helle det over i flaska? *tungvindt* Ps, ungen vår er snart fire mnd.
Salat Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har kaldt vann på flaske og varmer opp i mikro når jeg lager velling, skulle tro det gikk med mme også....
balsam Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 jeg hadde kokt og kasta det over i flaska... men uansett hadde jeg kokt vannet!!!
Salat Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Men hvorfor koke vannet? Her koker de ikke vannet på barsel engang...
Sjefsmegga Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Lurt å ha det som en forhåndsregel på så små barn, normalt sett er vannet vårt friskt, men det hender stadig at en farlig parasitt eller bakterie kan blomstre opp i vannet, for spedbarn kan dette være svært svært farlig...så derfor er det lurt og en enkel måte å være sikker på å koke vannet, slik at vannet til enhver tid er helt trygt for disse microbene.
Salat Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Hvorfor gjør de det ikke på barsel da? Hvor lenge bør man koke?
balsam Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 jeg fikk beskjed om å koke til snuppa var rundt en ca 6 mnd!
Spirevipp med go`gutten Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2008 Ok, da hører jeg på dere damer, og fortsetter å koke vannet. Kommer nok til å helle det rett i flaska, når jeg tenker meg om så er de jo så billige uansett så jeg kan kjøpe nye dersom de ikke skulle tåle det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå