Gå til innhold

kongsvinger vs ahus

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått fødeplass på ahus, men mange har sagt at de ville valgt kongsvinger, ( blir litt lengere å kjøre,men..) de har enerom, lystgass og de har kasnkje ikke like mye å gjøre som på ahus, men er det noen som har født på kongsvinger som vil anbefale det? har til mandag å bestemme meg...trenger noen råd eller hva jeg kan kalle det..hehe..og det er så liten aktivitet inne på debattene på fødeplass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok valgt Kongsvinger om det ikke er så mye lengre. HAr ei venninne som har født der to ganger. Lite folk (fødene) og dermed stor sjangse for enerom eller tomannsrom alene. Mer tid til deg, lystgass osv.

Ahus er det 4 mannsrom som stort sett alltid er fulle. Jeg har nå fått fødeplass på Ullevål, kunne ikke tenke meg å føde p Ahus igjen. Det er utrolig slitsomt å ligge på 4 mannsrom de første dagene etter fødsel.

Skrevet

takk for svar:) det blir nok kongsvinger..svigerfaren min sa at det var jo så langt unna (de bor på lørenskog) men da sa jeg at det er jeg som skal føde ikke du, og de må jo ikke komme heller selvom det hadde vært koslig så klart, man behøver jo ikke å komme hver dag heller så:)

Skrevet

Jeg ville også valgt Kongsvinger. Alt annet enn Ahus. Jeg har valgt meg bort fra Ahus selv etter å ha blitt behandlet dårlig der. Det er alltid smekkfult også. Siden jeg bor rett ved Ahus kjenner jeg mange som har født der, og de fleste velger noe annet neste gang.

Skrevet

takk, nå blir valget mitt mye enklere..trengte liksom å høre det fra andre..hehe..takk igjen, da håper jeg at jeg får plass på kongsvo\inger, jordmor skal søke for meg på mandag:)

Skrevet

Jeg har aldri hvert på ahus, så kan ikke uttale meg om det.

Derimot Kongsvinger, jeg skal ha min tredje fødsel der til sommeren.

Jeg har ikke engang vurdert evt alternativer.

De to gangene jeg alt har hvert der har jeg hatt enerom, lite folk, stille og rolig. Masse hyggelige og forståelsesfulle damer som jobber der.

Skrevet

enda enklere..hehe..ser jeg har termin dagen før deg:) kanskje vi er der samtidig da:O) trur nok at jeg skal bytte over dit så lenge de har plass til meg da:) bare å komme med mere innspill:)

Skrevet

Ville også valgt Kongsvinger. Enerom er GULL verdt! Tro meg ;o)

Skrevet

De to eldste unga fødte jeg på Drammen sykehus, det er mer liv laga der, flere fødestuer og flere folk, både fødene og ansatte, og mer å forholde seg til. Blei litt overflødig i forhold til KVG. Dessuten med førstemann måtte jeg ligge i "kø" ute på gangen.

Jeg likte meg best på Vinger. Uten tvil.

Jasså, så du har termin dagen før meg, om nr 5 kommer som de 4 forrige regner jeg med å være hjemme igjen til din termin ;-)

Jeg har aldri gått lengre enn til uke 36.

Men muligheten er jo der da.

Hadde jo hvert artig å møtt på en bimmer på barsel.

Skrevet

off, ligge i kø ja, det høres ikke noe gøy ut....jeg er førstegangsfødene så jeg aner ikke hvordan det kommer til å gå..hehe..ja vørt gøy ja å møtt på en herfra:) vi får se da:) blir helt sikkert kongsvinger nå, ser det har kommet så mange positive svar her..takk til alle:)

Skrevet

Har nylig født på Kongsvinger selv, og kan anbefale de på det sterkest, på alle mulige måter!! Det var faktisk ganske vemodig å reise derfra, vi hadde det helt topp der! Familierom 2 døgn, første natta hadde jeg alenerom på barsel. Følte meg så trygg og ivaretatt, og det er kjempeviktig når man aldri har gjort dette før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...