Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fant ut imorres at jeg er gravid, og fikk time hos lege på tirsdag i neste uke... etter min beregning er jeg i ca uke 4 eller 5, ikke sikker pga variert syklus og husker ikke hvilken dato eksakt jeg fikk mensen. Kan jeg spørre legen om UL på tirsdag, eller er det for tidlig? Da finner de vel ut mer eksakt hvor lang tid jeg er på vei og slikt? Hadde dessuten SA i fjor, så vært litt kjekt å bare se at det går bra foreløbi på en måte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok få UL, men du kommer ikke til å se stort.. Jeg tok en UL da jeg var 5+4 for å fastslå hvor langt jeg var på vei. Så ingenting da annet enn fostersekken. Var imidlertid på ny UL i dag pga frykt for SA og da så vi et bitte lite hjerte (/+1).

Hvis jeg var deg ville jeg ventet til du er 7-8 uker på vei så får du nok se et lite hjerte du også!

God helg!

Skrevet

Mellom uke 4 og 5 er det ikke stor annet enn fostersekken å se. Hjertet begynner å slå 5+4 og fra da kan man se dette dersom utstyret er godt nok, men hos de fleste, er det ikke det. På sentralsykehuset her kan de ikke se noe så tidlig, men jeg gikk til en privatpraktiserende spesialist og fikk se et bitte lite hjerte banke i går, var da 5+5.

Skrevet

Jeg tok innvendig UL på torsdag. Er ca i uke 6... Han kunne ikke si akkurat hvor langt jeg var på veg, men skal på ny kontroll om 2 uker og da sa han at det var lettere å se hvor "gammel" nurket var.

MEN jeg såg TYDELIG "bebisen"!!!

Det var en sort flekk inni livmoren :) Utrolig å se!!!!!!

Skrevet

Okay, så da kan jeg kanskje spørre om jeg kan få UL i uke 7 eller 8 eller no sånt da?:)

Skrevet

Hvorfor får så mange tidli ul? Trudd ik at man får d så fort eg.men håper eg får d,pga tidligere probl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...