Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Dette er et skikkelig syte innlegg..Så stopp å les hvis du er lei syting .. Er inne i en peroide hvor jeg føler meg skikkelig fææææl. Ingenting ser bra ut på meg håret er flatt og livløst og ekkelt jeg føler at jeg stinker..Og jeg føler meg skikkelig blubb og feit..Som en muffins.alt tyter ut i alle kanter..huff..Er i 19 uke og har lagt på meg ca 3 kg..Føler de ekstra kiloene lyser lang vei. Er 175 høy og veier nå 65 på morran og 66 på kvelden..æsja..Blir godt å begynne å trene som et helvete når ungen er ute. Håper virkelig jeg ikke legger på meg så sinnsykt masse mere.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 er 175 jeg også, og veier 81 kg. Nå følte jeg meg iallefall vakker her, når du som veier 65 kg og er like høy føler deg blubben.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er sååå slank.. Veier 110kg er i uke 18............ Så jeg har det ikke så veldig godt med meg selv.. Men jeg trener, kg detter ikke av.. snufs snufs
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg beklager hvis du føler deg verre pga inlegget mitt..Var ikke meningen..Er bare det at jeg er dårlig på å takle det å miste kontroll over kroppen min..Er kanskje litt sykelig sånn..Har tidligere hatt problemer når det gjelder vekt. Og er kun dømmende når det gjelder meg selv.. Uff beklager
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Kan vel ikke si at jeg er så veldig medfølende, når du absolutt må skrive vekten din her. (3 kilo er ingenting!!!!) Greit at man føler seg blubbete, men du får nok et problem med tanke på at du bare er halveis i svangerskapet. Nei, slutt å klag og nyt svangerskapet i stedenfor.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg advarte at dette var syteinnlegg, og hvis du ikke tåler det så trenger du ikke å lese. Og i alle fall ikke kommentere. Jeg har heller ikke sagt noe om at jeg ikke nyter svangerskapet..Syntes bare det var kjip periode nå.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er 167 og veier nå 70 kg, så synes virkelig ikke du har noe å klage over.. Og jeg er slank! En er også nødt til å befinne seg med det at en går opp noen kilo i løpet av svangerskape. Er unormalt å ikke gjøre det. Og for deg som er 175 høy, er jo 65 kg ingenting... Vedder på at du ligger under normalvekten på BMI.....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Må være lov å syte litt når man ikke føler seg helt vel med seg selv, om man veier 110kg eller kun;) har lagt på seg 3. Men du får visst ikke noen støtte her inne, så du får heller trøste deg med at det kunne vært værre;) Og trene litt kan du jo selv om du er gravid så lenge du ikke har noen plager som tilsier at det ikke går.. Håper du koser deg ellers i svangerskapet... Hilsen en som nærmer seg 90kg i rasende fart...
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Har forståelse for at en føler at en mister litt kroppskontroll. Selv er jeg 163 på sokkelesten, vekta sier 67 kg!! Det vil si at jeg har gått opp 12 kg på 18 uker!!! Jeg sliter også med bl så får ikke trent eller gått noe turer heller, det er rimelig frustrerende ja!! Hver dag er håret en floket og jeg har bare lust å klippe alt av, kvisene blomstrer og svettelukten er bad bare timen etter jeg er nydusja. Må bare flire litt også da, fordi alle jeg møter på sier jeg ser flott ut og med en søt mage:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Folkens! En som er 120 kg kan jo føle seg vel imens en som er like høy og 60 kan føle seg uvel. det er jo individuelt. hvordan man har sett ut før. det trenger heller ikke ha noe å si - hvordan man føler seg kan man ikke noe for! en som er tynn og høy kan ikke nektes å føle seg uvel og derfor få slipp ut sine aggresjoner. jeg er selv kjempetung, men skjønner godt at noen som er 20 kg tynnere kan føle seg feit og jævli
*LilleTroll + spira Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Vekt er da så individuelt. Jeg er 167 høy og er ganske så førnøyd når jeg er rundt 68 kg til vanlig. Det kler kroppen MIN! Jeg trener fast 3-4 dager i uken (utenom graviditet må sies) og er absolutt ikke "blubbete". Nærmer meg 80 kg nå, men har ikke lagt på meg enormt..foruten en flott mage! Har måttet investere i større bukser, men kroppen min er ikke uproposjonal - og samboeren synes jeg er nyyyydelig Det jeg vil frem til er at det er teit å sammenligne kilo her inne, for vi har så forskjellige kropper i utgangspunktet. Noen er lette, men slappe i fisken mens andre kan være tunge og stramme.. og selvfølgelig omvendt! Jeg for min del er ikke særlig fin når jeg blir for lett, rett og slett for det kler ikke min benbygning. Jeg ser usunn og skrapa ut.. Hilsen ei som er stolt av sine ekstra kilo nå!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Det er også det jeg mener folkens. Jeg kan helt ærlig syntes at noen som feks veier 15 kg mere enn meg se bra ut men min egen selvfølelse er dårlig.. Jeg føler at jeg ikke har rett til å syte iom at jeg veier 65 kg.Men jeg som anonym over sier kan føle meg mere missfornøyd enn ei som veier 100. Og nå føler jeg meg forferdelig. Men jeg vet det går over og kommer til å trene på helsestudioet så fort jeg kan.. Kroppen forandrer seg man mister det slanke livet og fasongen. jeg prøver å gå en del turer, men har mange og fryktelig vonde kynnere til tider..Så det stopper opp.. Takk til dere med støttende ord. Skal prøve å se litt mere positivt på ting. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #13 Skrevet 26. januar 2008 Forstår godt hvordan dere har det. Vinteren er jo alltid sånn, men kanskje litt ekstra fælt nå i svangerskapet. Her er noen forslag. -Spander en time hos frisøren til dere selv, om det bare er en klipp. Det er ikke såååå dyrt. -Gå en tur, tenger ikke å være lang. Bare så man får litt farge i kinnene etter å ha gjort dette noen dager. Og ikke stopp etter 3 dager. -Det er ikke farlig å ta litt sol, man skal bare ikke bli for varm. 5-10 min annenhver eller hver 3. dag, så får m,an også litt farge i kinnene. -Dra til en skjønnhetssalong og ta en liten behandling, trenger ikke være fult spa. Fotmassasje, annsiktsbehandling, etc. Eller kjør på med en hjemmebehandling. Ansiktsmaseker på HM er ikke så dyre. -Kjøp et nytt plagg, eller antrekk. Eller finn fram noe i skapet man ikke har brukt på lenge. Kankje det er lite nå som magen er der, en finn fram symaskinen og fiks litt på det selv -Lag en god middag du har brukt god tid på og spis den med god samvittighet! Kanskje med venner eller din kjære så kan du få vist deg fram litt i samme slengen? Eller gå ut for å spise, godt å komme seg litt bort fra sofaen også. Jeg var hos frisøren for tre dager siden, tok litt sol (10 min bare) kjøpte nytt antrekk og gikk hjem fra byen(20 min) Og i dag skal jeg på fest. Uten alkohol for meg, og er nok hjemme rundt 12, men jeg føler meg ihvertfall bra!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 Tror heller du burde bekymre deg for at du rett og slett veier for lite!!!! Vær glad til om du legger på deg litt, det vil nok bare gjøre deg vakrere
jaja.. Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 65 kilo er ikkje mykje kjære deg! Men det å miste kontrollen på kropp og vekt kan vere vanskeleg. Er dette noko som er veldig problematisk for deg så vil eg anbefale deg å prate med jm om det. Ho kan vere til hjelp og i verste fall sende deg vidare til psykolog. Eg anbefalar deg å la vere å gå på vekta ei stund, og heller fokusere tankane på at magen er ikkje feit, men har ein liten baby som forårsakar at kroppen får meir væske og difor i starten kan verke noko blubbete. Ta godt vare på deg sjølv. Kjøp deg store mjuke klede som kan skjule litt viss det får deg til å føle deg betre. Ein tur til frisøren eller ansiktsbehandling og solarium som nevnt ovanfor er sikkert og ein god ide. Trening er heller ikkje farlig når ein er gravid, men da er det viktig å ete tilsvarande og drikke meir. Vitaminer og mineraltilskot kan kanskje og hjelpe på hår og hud. Trøst deg med at dei kiloane du føler lyser lang veg ikkje syns for andre enn deg. Der du ser kiloar, ser nok dei andre ein liten veksande baby Personleg tykkjer eg at gravide magar er noko av det flottaste (og sexyaste) som finst! *klem til deg* Så håpar eg at du føler deg betre snart.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Hei Jeg håper du får hjelp. Sier som de andre at du kan jo ta en prat med jordmor. Se også på en oversikt over hva disse kiloene er for noe. Babyen er jo bare en liten brøkdel av det som vokser inni deg. Du har j økt blodvolum, morkake, pupper osv som også vokser og veier. Tror når magen viser skikkelig vil du se annerledes på det. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 Kjerpings folkens. Vi er her for å støtte hverandre, ikke rakke ned på en som føler seg jævlig. Alle har sånne dager, tynne som kraftige. Råd til deg: Plei deg selv med hårkur, fotbad, stelling av neger,osv, Det hjelper alltid meg når jeg føler meg nedfor og ekkel, gravid eller ikke så føler man seg bedre ( kanskje en frisør time og ett nytt antrekk også
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Hallo ! Skjerp deg ! Du har en bmi ( body mass index ) på 21.2 ! Det er da helt normalt , du er ikke overvektig!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Skjerp meg?? Til anonym 18.07 Hva i alle dager er det for en ting å si? Jeg sier ikke at jeg er overvektig..les innlegget på nytt..Jeg sier jeg føler meg dårlig over å "midlertidig miste" kontrollen over min kropp.. At jeg takler dette dårlig da jeg tidligere har hatt problemer ang vekt osv. jeg er kanskje litt for kontrollfreak. Og at som mange andre så føler jeg meg lite tiltrekkende. det har ikke noe å gjøre med om du veier 40 eller 170. men hvordan du føler deg innvendig. Men hvis du ikke klarer å komme med annet konstruktivt enn skjerp deg..så la vær å skriv noe som helst du. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 hihi:) Ja sånn er det bare med oss kvinnfolk.. vi har dager der vi føler oss nyyydelig og dager der vi føler oss som dass... MEN da er det viktig å føle på det.. blir så glad når vi da føler oss flotte:) Hehehe.. men ja, nå er jeg endeeelig ferdig å betale på sertifikatet så nå kan jeg ta noen sol timer.. å kjøre dit istedet for å busse.. ja det høres jo helt fantastisk ut.. hører jo at man skal få fortere brun farge som gravid:)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 27. januar 2008 #21 Skrevet 27. januar 2008 jeg forstår deg jeg... men tror du griper problemet ditt på feil måte... jeg og mente at jeg var blitt ei blubbe... men det er ikke det som er problemet... du trenger bare å ha noe konkret å skylde følelsene dine på... det er ikke vekta eller kroppen som er problemet.... det er redselen for det ukjente som skjer med kroppen... det klarer vi ikke forklare og legger problemet på noe vi kan forklare.. har selv hatt så problemer med det at jeg ikke ville gå gravid mer... men etter lange samtaler med andre har jeg forstått problemet, og har sluttet å tenke slik... er 172 høy og 63kg. 19+3 i dag... søk informasjon om alt som foregår med kroppen din... gå i ting som du føler deg vel i... kjøp nye klær... sminke.. undertøy.. sko.. veske.. eller noe annet du liker... frech deg opp litt.. unn deg litt ekstra... det fortjener du nå... følelsene går opp og ned... er bedre i morra allerede... lykke til videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå