Gå til innhold

toåringen min er blitt "tussete"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..etter mat!! Hun var veldig flink å spise da hun var baby, så roet det seg og så hadde hun en relativt dårlig periode fra hun var rundt 20 mndr og frem til nå (28 mndr nå). Da har hun nesten ikke rørt maten, bare pirket i pålegg og middag. Nå har det plutselig, bokstavelig talt over natta, eksplodert! Hun eter og eter og eter, løper i skapet og henter seg mat, og det går gjerne en halvtime etter middag så er hun sulten igjen. Skulle tro barnet hadde fått bendelorm. Hun kunne sikkert spist hele dagen om hun fikk lov. Hun er lang og slank, så det er ikke noe problem sånn sett, men lurer litt på om det er normalt dette her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo være mange svar på dette, og jeg tror ikke hun har noen form for orm. kan være at hun vokser og trenger mye mer næring. min datter på 2 må vi begrense mat inntaket på. hun hadde gjerne spist 6 brødskiver til frokost 3 til formiddag og gjerne 4-5 til pluss middag, yoghurt og frukt før hun legger seg halv sju. Jeg lar henne spise mindre og ofte for å ikke sprenge magesekken hennes. var til legen med henne pga dette "problemet" og fikk dette rådet. han mente hun enten vokste, eller hadde vært i dårlig form en periode og brukte maten nå til å lagre og bygge opp kroppen igjen. hun hadde også en lang periode hun ikke hadde rørt matpakka i barnehagen og plutselig så spiste hun alt. gi henne masse av drikke i tillegg så hun ikke får forstoppelse i tillegg, ikke en god erfaring å ta med seg nei..... lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...