Gjest Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Var hos kiropraktor i dag pga smerter i ryggen etter et løft på tirsdagen. Var hos samme fyren på onsdag. I dag kunne han fortelle meg at plagene jeg har i ryggen er relatert til bekkenløsning og at jeg antakeligvis kommer til å plages med dette resten av svangerskapet. Nå har jo ikke jeg spesielt vondt i bekkenet - her sitter det i korsryggen. Men det kommer av det samme som forårsaker bekkenløsning ihvertfall, de hormonene som gjør leddbånd og sener i bekkenet mykere. Jeg er gravid i 19.uke og må antakeligvis bruke en del penger på kiroprakti gjennom resten av svangerskapet =/ Kjedelig!
HelenFlores Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Kan være hjelp i fysio, og det får man jo dekket om man har bekkenløsning med gangvansker.. Kanskje verdt å sjekke ut!?
snartmammatil2! Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Får en ikke dekket kiroprator? Bare fysioterapi?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Har lest på internett i dag. Man kan få dekket behandling hos kiropraktor også. Man kan få en grunnstønad hos NAV som dekker minst 1 behandling pr. måned. Jeg tror mer på kiroprakti enn fysioterapi siden bekkenløsning kommer av at skjellettet glir fra hverandre. I mitt tilfelle er utglidningen størst i ryggen og må brekkes tilbake =/ Det er ikke vondt heldigvis - ikke knekkingen ihvertfall =) Og jeg er heldig og har fått en kiropraktor som er spesialist innen graviditet og bekkenplager =) Han er i tillegg veldig hyggelig =) Hell i uhell får man vel kalle det... Skal spørre han på mandag om han tror jeg er i behov av behandling jevnlig gjennom svangerskapet og om jeg trenger skriftlig diagnose fra han som jeg kan gi til NAV når jeg søker om støtte.
Smånetta 14.mai Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Du må få henvisning fra lege for å få igjen på trygd. Men da betaler du bare en egenandel lik den hos legen. Det kan være at legen har bestemte meninger om det skal være fysio eller kiropraktor, da.
Lillegulle<3 Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 er det kun ved bekkenløsning man får dekt noe behandling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå