Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har vært her inne tidligere angående om barnefar som tigger etter penger av meg, fordi han ikke har jobb og vil bo her i denne byen i nærheten av barnet vårt sier han, selv om han aldri er intressert i å treffe henne ( han er fra utlandet ), nå fordi jeg nekter blått å gi ham penger, sier han at han skal ringe til advokaten fra det landet han er fra.. og prøve å få full rett på barnet vårt, og kreve barnet til hjemlandet sitt. Barnet vårt var født her i Norge har norsk pass, og jeg har enerett på henne. hatt siden fødselen. Jeg og han hadde litt sånn på og av forhold i begynnelsen og jeg bodde der i hans hjemlandet før vi fikk barn. etter det bodde jeg i hjemlandet hans i noen måneder av og på for jeg ønsket sterkt om at han skulle få kontakt med barnet vårt.. jeg har aldri prøvd å skape problemer fo at han skal få se barnet, og nå har han blitt veldig vanskelig,. Han vet jeg mottok OS fra staten, og "lånte" store pengesummer av meg, uten å betale tilbake. Nå skal han gå til nav, fordi HAN har kvitteringer på mitt navn fra utlandet, og si at vi hadde et forhold.. og jeg er livredd for at dette skal skape problemer for meg.. Dette er snakk om ett års tid, der jeg dro fram og tilbake til hans land. Jeg har alltid gjort alt selv med datteren min, og han virker vanligvis ikke å bry seg noe særlig om henne.. hva bør jeg gjøre ??
pøber´n & je Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Bare la han kontakte advokat, og så kontakter du din om du har, eller skaffer deg en. H*n kan fortelle deg hva du skal gjøre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 1. stopp å gi ham penger, dette er utpressing og ikke lovlig. Du trenger sikkert disse selv. 2. om han tar kontakt med nav er det mulig de kontakter deg ( du får ev varsel før de stopper ytelser til deg- DERSOM de skulle tro ham), da tar du kontakt med nav og forklarer situasjonen- blir neppe noe problem 3. ingen grunn til å dra på deg advokatkostnader før du må, vent til du ev hører noe fra hans advokat, skaff deg da en med erfaring på barnefordelingssaker hvor en av partene kommer fra andre land. 4. etter hva jeg forstår er barnet født her, du har daglig omsorg, da skal en ev barnefordelingssak gå etter norske rettsregler, jo lengre barnet bor hos deg jo sterkere sak har du... la derfor bare tiden gå sin gang... 5. skriv logg: før opp når han ser barnet, når han tar kontakt med deg hva som blir sagt , penger etc..det at han forsøker presse penger av deg taler IKKE hans sak... 6. dersom han har barnet alene og du er redd for at han skal ta barnet ut av landet - ta kontakt med politiet og forklar situasjonen, da kan du få lagt barnet inn i en "database" som gjør at han iallefall ikke uten videre får pass på det eller kan ta det med ut via fly.. .. grenseovergangene med bil er desverre ikke mulig å sikre seg mot.. Tøff periode du har, men tenk på deg selv og ungen ! Lykke til !!
Gjest marie-s Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg husker at jeg har svart deg før, men det var jo lenge siden, du gir han vel ikke forsatt penger? Se dette fra hans side da: Truslene funker og han får det han vil ha. Med en gang du prøver å nekte så finner han på nye trusler du er jo da den perfekte melkeku for han, det eneste han trenger å gjøre er å sitte og planlegge nye trusler. Så, med en gang du viser at du er sterk og bare svarer "javel" på hans tomme trusler (for det er det de er) så mister han makten. Sist så vet jeg at jeg gav deg dette rådet: Gå til NAV selv og fortell hele situasjonen. Du kan jo bare si at du var snill og dro nedover for at han skulle få treffe barnet sitt, og for all del fortell om ALLE truslene han kommer med så vil de nok ikke se så blidt på han om han prøver seg. Når det gjelder det med advokat fra hjemlandet så vil han nok ikke komme langt. Er barnet født i Norge og har norsk pass så er det norsk lov som gjelder og han kommer ingen vei med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå