Gå til innhold

Hun kaster ALT.... Trenger gode RÅD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 1,5 år, kaster alle gjenstander i gulvet og ned trapper etc. Middagen og andre måltider går i gulvet nesten daglig, leker blir kastet ned trapper og mange av våre gjenstander i huset som telefoner , fjernkontroller ol. bli kastet i gulvet..... Er så dreittlei av dette!

Er dette vanlig?

Føler at ingenting hjelper uansett hva jeg sier og gjør.

Blir glad hvis noen kan komme med noen gode råd om hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig vanlig.. Sønnen vår har hatt en slik periode også. Vi sa bestemt nei, og kjeftet litt, og han har i alle fall sluttet med det :o) Nå er han litt over 2 år, og det er LENGE siden han sluttet.

Skrevet

Tror nesten alle barn gjør dette i faser.

Vi sier NEI, viser hvordan tingen skal brukes og forsøker å engasjere han i det. Gjør han det rett (f.eks spiser med skjeen, kjører med bilen eller koser dokka) så vanker det ros og anerkjennelse. Funker det ikke sier vi NEI og avleder med noe annet.

Slitsomt, men verd innsatsen. Det tar litt tid. Så plukk vekk det du er redd for...

Skrevet

Mine forslag:

Ting som kastes, blir tatt vekk og kommer ikke tilbake for neste dag.

Kaster hun maten i golvet, betyr vel det at hun er mett ("mett" - trenger ikke gå 3 timer til neste måltid)

Skrevet

unger liker å se og lære "hva skjer om eg gjører sånn?" :)

las at unger liker å se en ting falle i gulvet, det å opne handen bevist og se at noe detter ut av hånden og så se hvordan tinger ser ut etter den har falt..

noe i den stil.

eg har ikke laget noe styr ut av det.. hun vart fort lej.

-stopper henne om hun tar husting\pynt.

men lekene får hun herje litt med. (ikke kaste på folk eller på ting. men i gulvet er greit.)

(utrulig gøy å kaste klær ned trappa da) ;)

kan ikke barn være barn og eksprimentere? mente dette som ikke et angrep, ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...