Gå til innhold

linser under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan ha på seg linser under fødselen?...dumt spm kanskje..Er jo uansett nødt til å ordne meg briller snart i og med at det blir tungvint å stå opp, ta på linser, amme, legge seg osv osv..men er ikke vant til briller i det hele tatt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du nok, jeg kom ikke så langt:) Har briller til vanlig, men hadde ordnet med linser til barselperioden.

Det eneste at det ofte er varmt og tørr luft på føden, de setter på ekstra så ungen ikke skal fryse når den kommer ut. Dessuten lukker du øynene en del når du presser:) Hvis du har linser som "fester seg lett" ville jeg unngått å bruke dem, for du blir bare tørrere på øynene enn ellers. Jeg tok bare av brillene underveis, hadde ikke behov for å se så godt, hehe. Når ungen kom ga barnepleier meg brillene så jeg fikk de på når ungen kom på brystet:)

Jeg ser veldig dårlig (-10), men tok ikke på briller feks hvis jeg skulle amme på natta, du ser det du trenger å se:)

Skrevet

ja merker allerede at jeg er tørrere på øynene nå under graviditeten, hvertfall lurt å skaffe meg briller for sikkerhets skyld. har -7 så er redd jeg skal gå glipp av noe på sykehuset!hehe "hvor er samboer!?"

Skrevet

hehe, ja skjønner. Jeg så omrisset, haha. Tok de litt av og på under åpningsfasen, men under pressriene hadde jeg de av.

Skrevet

Jeg bruker linser til vanlig og har ingen planer om å bruke noe annet under fødsel. Har linser som jeg kan ha på i 14 dager/ 1 mnd som jeg også kan sove med, veldig greit:-)

Skrevet

Tja.. den ska vel ikke ut igjennom øyet... hehe =)

Skrevet

Ungen... Ska den ut igjennom øyet eller?? Isåfall hadde æ nok tatt av linsan ;-)

Skrevet

Ville gått over til døgnlinser hvis jeg var deg, sånne som man kan ha på hele døgnet (sove med) i 1 mnd. For meg funker det iallfall supert, tenker nesten ikke på at jeg bruker linser lenger. Har brukt det i over ett år nå. Briller kan jo bli stress når ungen begynner å gripe etter ting. Har hatt noen slitsomme opplevelser med briller og barn på lån iallfall :-)

Skrevet

hei!

Bruker linser til vanligt jeg å, daglinser, men har lurt på om jeg ska kjöpe sånne man kan sove med, höres ju veldigt praktiskt ut når man ska opp å amme:) Vad för slag har dere som har det, er det noen som er bedre en andre?

Skrevet

Air Optix Night and Day (tidligere Focus Night and Day) er veldig bra, brukt de noen år. har bytta til dagslinser siden jeg ble litt tørr på øynene etter lang bruk,(brukt linser i over ti år i strekk til sammen) men skal nå bytte tilbake. Utrolig deilig å slippe å tenke på linser i det hele tatt med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...