boille-frø:) Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 i går va det nån som kjørt på meg, eg sto heilt stille me biln å plutseli smalt det inn en stor pick up i rompa på biln, han hadd kansje 35-40 kilometer i timen. bilen min hoppa 1,5 meter fram. det eg lur på e om bilstolen trængs å byttes ut? han ska ta det på forsikringa si, men eg ha hørt at førsekringssælskapan bruk å nækt å dækk skada på bilstol?(no veit jo ikke eg om stoln e skada, men eg vil va på den sekre sia). nån som har erfaring me at det ikke bi dækt på førsekring? å vess det ikke jør det, kan eg kræv at han som kjørt på meg ska betal det av egen lomma?
~sjiraff~ Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Forsikringe dekker ny bilstol ja, og ja jeg tror den bør byttes i og med at du ble påkjørt i såpass stor fart (på den andre bilen altså*)
boille-frø:) Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 eg va innom baby-utstyrs-butikken i går, å ho sa eg kun få problema me at førsekringa ikke villa dækk ny. dem mein at det ska va en ganske krafti kræsj før man ska bytt den! men kan eg kræv at han dækk den av egen lomma? å må eg evt vent på at dem på førsekringa får alle papira å sånn før eg fær å hent meg en ny stol?
boille-frø:) Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2008 førsekringssælskapan mein det ska va en krafti kræsj, ikke baby-butikken:p
~sjiraff~ Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Snakk med forsikringsselskapet først du, kanskje ta kontakt med Trygg Trafikk også ang hvor kraftig kræsjen må være, så har du god dokumentasjon ovenfor forsikringsselskapet om de nekter.
lille sprelle Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Et lite argument dersom de krangler på bytte - Dersom en motorsyklist får en liten velt - så spanderer forsikringsselskapet ny hjelm! Dessuten: En slik smell - husker ikke hvor mange g-krefter - det er imidlertid som å falle fra ganske mange meter!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Ville ringt til trygg trafikk jeg, og hørt hva de mener om setet. Dersom de mener du bør bytte det, så har du et godt argument dersom forsikringsselskapet skulle bli vanskelige.
nr 6 på vei Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Grunnen til at man mener at stolen skal byttes er jo hvis beltene, festene eller lignende er blitt skadet under et sammenstøtet.. Mitt første spørsmål er jo om barnet satt i stolen? Gjorde det ikke det tror jeg ikke hverken forsikringselskapet eller han som kjørte på deg trenger å koste nytt sete. Hvis bilstolen satt fast i bilbelte ville det jo være mer naturlig å skifte bilbelte enn stolen, forutsatt at barnet ikk satt i stolen. Satt barnet i stolen vil saken stille seg noe annerledes vil jeg tro, for da har stolselene blitt belastet. Nå er det i alle fulle fall hans skyld uansett så det er ikke ditt selskap som må dekke ny stol.
EnMamma Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Kontakt Trygg Trafikk om det blir problemer. De vil nok ganske sikkert si at så lenge farten var over 20-25 km/t så skal setet byttes. Man kan også henvise til personen i TT til forsikringsselskapet hvis de er vrange. Men DETTE skal forsikringsselskapet dekke. Håper det ordner seg fort :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå