Neijasså... Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Oppdaget plutselig at Britax kommer med et nytt sete i 9-25 kg-klassen (eller er det bare jeg som ikke har sett det før?). Noen som har dette setet og vil dele erfaringer? Hvor stor plass i bilen tar Britax Multi-tech? Er det f.eks. plass til å sitte i passasjersetet foran dersom bilstolen står bak det? Har Toyota Avensis Stasjonsvogn, og det er trangt der nå med en Acta Graco Cosmic... Min datter på 2.9 år er i ferd med å vokse ut av Cosmicen sin i lengden, men veier ikke mer enn snaue 14 kg... Ikke er hun gammel nok eller tung nok til å snus, så jeg vil gjerne ha et nytt bakovervendt sete. Noen som har link til tester av Britax Multi-tech eller vet hvordan dette setet er sikkerhetsmessig? Pris?
veldigfrustrertfrue Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Hei!! Jeg har dette setet til min 4 åring, og er veldig fornøyd!! Hadde også cosmic før... vil tro de bruker omtrent like stor plass... Det er vel for nytt til at det finnes tester av det enda... Men jeg er iallefall veldig fornøyd med setet!! Sitter som støpt i bilen! God regulerbar nakkestøtte, regulerbar bredde og enkelt å montere:) Og det er laaang rygg:)
Neijasså... Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svar! Tar det like mye plass som Cosmic'en i stilling for under 11 kg (inne på setet) eller for over 11 kg (satt utenfor kanten på setet)? Vesentlig forskjell i plassen der... I siste stilling er det nemlig veldig trangt i bilen vår, mens i første stilling er det OK plass. Andre med erfaring også?
veldigfrustrertfrue Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 kommer an på hvor god plass barnet ditt trenger til beina... dattera mi har lange bein, så jeg har satt det litt utpå kanten, så da tar det bra med plass... Men en ting... jeg har hørt flere si det, at cosmic skal monteres utenfor kanten når barnet har passert 11 kg, og jeg har vel igrunn montert det slik jeg også, men hvor har dere dette fra? Kan ikke finne det noe sted i bruksanvisningen???
EnMamma Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Ang. Cosmic mener å huske at det står på side 33 eller 35. Det gjelder alle modellene før Cosmic Comfort tror jeg, men jeg er såpass usikker at jeg ville ringt importøren og forhørt meg om dette. Grunnen er at setet løsnet i en test med et større barn oppi, etter dette endret de på måten man monterte setet på for barn over 11 kg. Det var frivillig, så ble det påbudt å ha den klakken over kanten på setet, i hvert fall på de eldre Cosmic modellene.
veldigfrustrertfrue Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Takk for svar:) Jeg har cosmic comfort.. kan den monteres oppi setet? Eller bør den være utfor kanten????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå