Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 hej hej! går skole ijenn å plages me hvordan jg skal begynne å skrive!(barn og ungdom) hvordan begynne en barnehagedag??? vær så snill å hjelp meg
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 skulle gjerne ha hjulpet deg.. er lærer så kanskje jeg kunne .... men forstår ikke oppgaven du skal skrive...
BlåklokkaVest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Tja, er litt usikker på hva du mener, men kan da komme med et forslag..... Hvis du tenker på aktiviteter til barna, så kan jeg fortelle hva de gjør i barnehagen der mine barn går. De har 3 "stasjoner" om morgenen før frukost. Ikke alltid de samme men her er en kombinasjon som ofte er brukt: Barnehagen åpner kl 0745. Tegnekrok (kopierer opp tegninger til å fargelegge i A5 format + bilbane/parkeringshus (sånn m 2 etasjer) + lesekrok Så er det frukost kl 0830-0900 Etter frukosten får barna velge hva de vil leke med. Ca 0945 er det samlingsstund ca 20 min (eller mer om barna er veldig engasjert) Etter samlingsstunden går de ut, og er ute til ca 1145. Dersom de har planlagt formingsaktiviteter på formiddagen, blir det holdt samlingsstund ganske med en gang etter frukost, og deretter begynner de på aktiviteten. Håper dette var til litt hjelp :-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Tja, sån jeg forstår deg skal du skrive en oppgave om hvordan man skal/ kan begynne en barnehagedag? Ville ha prøvd å formulere et spm som du kan svare på i slutten av oppgaven etter du har gått gjenomm/diskutert ulike tilnærminger underveis i oppgaven. Feks "hva er viktig å tenke på når man planlegger starten på en dag ibhg". Evt kan du ta utg pkt i en påstand fra pensum og diskutere denne, eller du kan komme med en tenkt situasjon (et "case") og diskutere hva som var bra og dårlig med en slik start av dagen, og hvordan man evt kunne gjøre for å gjøre den bedre. Går ut fra at du har pensum relatert til denne oppgaven, bruk det men still gjerne spm tegn eller kom med egne ideer i tillegg om det er noe der du ikke er helt enig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå