Gå til innhold

Utrolig sliten, trøtt el rett og slett; totalt utmattet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 uker på vei, og har en periode nå vært så innmari sliten! Var det tidligere også, men da hadde jeg hyperemesis, så da var det det som var mest plagsomt. Har to små barn fra før, og jobb som sykepleier i Hjemmesykepleien. Må si at det hjelper overhodet ikke å være hjemme og slappe av... det gjør nesten vondt verre.. Slappe av får jeg vel aldri gjort heller, siden jeg har små på 1 og 2 år. Jeg tror dette må være hormonelt? Føler meg som i en tåkedal, og blir periodevis litt nedfor, fordi jeg ikke makter en brøkdel av det jeg vil!

Er ufattelig klar for det meste egentlig, som kan få fart på bakenden min... så vær så snill; Har du et tips som hjelper mot sterk trøtthet: Hit med det!! PÅ forhånd takk

Hilsen sliten gravid småbarnsmamma som vil holde seg i arbeid frem til permen begynner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjett om jeg kommer til å følge med på denne. Jeg har det akkurat som deg. Jobber 50% nå noen uker, men med et søvnbehov på rundt 15t i døgnet er alt slitsomt. Ønsker ikke å bli helt sykemeldt. Skulle ønske jeg kunne få energien min tilbake!! Jeg er 21 uker på vei.

Tips mot sterk trøtthet ønskes!

Skrevet

Denne signerer jeg også dessverre.. 12-14 timer søvn i døgnet gjør at jeg er veldig redusert. Vært 100% sykmeldt i 10 dager nå, og skal tilbake på jobb på mandag. Gruer meg :-(

Skrevet

Jeg kan anbefale både akupunktur og et besøk hos en kinesiolog. Det har i hvert fall hjulpet meg. Lå senest med nåler i dag. Men det er viktig å si i fra at du er gravid hvis du tar en time med det ene eller det andre. Lykke til!

Skrevet

jeg er stuptrett for tiden, og er rimelig fortvila, makter ikke alt jeg vil.

Skrevet

Signerer denne jeg også! Fryktelig slitsomt, for ikke å snakke om den dårlige samvittigheten jeg konstant går rundt med ovenfor samboer og min treårige sønn! Orker liksom ingenting og har liksom ikke noe "god grunn" til det annet enn graviditeten ,føler jeg. Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til. Også så opp og ned i humøret, da! Har fryktelig kort lunte og det hjelper ikke på samvittigheten heller :-(. Håper det går over snart!!

Skrevet

Er i uke 18 og har hatt det slik lenge nå.. Men har gått noen runder med meg selv og innsett at det er faktisk bare noe som er der! Jeg prøver å slappe av en del, drikker en god del vann og prøver å få frisk luft hver dag. Har også en som blir tre snart, så frem til kl7 på kvelden må jeg være oppegående..

Har vært tungt, men mannen min har nå skjønt hvor ødeleggende det er for meg, og hjelper til. Nå har jeg bekkenløsning så det holder i tillegg, så må hvile en del, men utrolig tungt er det!

Må bare prøve å hvile litt når man kan, og med hvile mener jeg ikke nødvendigvis å sove, men lese en god bok, se en god film, gå på cafe med noen som man har det fint med, ta mannen med ut på en liten tur på kvelden hvis man ikke har barn, eller hva som helst som får deg til å senke pulsen og tenke positivt! Tok selv et bad i går med en utrolig god bok, og det var fantasisk godt!!!!

Få massasje, enten av mannen eller noen som "kan det", klipp håret, altså hva som helst!!! Er iallefall mine små tips.. For med små barn i huset og full fart gjennom hverdagen kan hver og en trenge litt påfyll...

Skrevet

Jeg signerer også på den.... Følte meg veldig opplagt og energifull mellom ca uke 15-20, men så kom trøttheten tilbake. Nå legger jeg meg innen kl. 21 eller 22 hver kveld og er like sliten utpå dagen igjen. Jeg har også 100% jobb, mann som jobber turnus og to små på 2 og 4 år og opplevde å ikke ha energi til dem og ikke meg selv heller.

Blodtrykket hadde gått opp bittelitt på sist kontroll, og pga at jeg var såå sliten valgte jeg (og legen var enig) i 40% sm. Så nå jobber jeg annenhver dag og jeg har fått et helt nytt liv!!! Jeg er helt sikker på at jeg gjorde det rette mtp sm, selv om jeg var veldig i tvil på forhånd. Hadde jo ikke lyst å "gi meg så lett", men nå angrer jeg ikke et sekund. Man skal ta hensyn til signalene kroppen gir, og man skal også kunne ta seg av de man har hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...