Gaasemor Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei. Håper det er noen her som kanskje har vært i en tilsvarende situasjon og har noen tips! Jeg har en sønn på 8 mnd, som ikke tåler melkeproteiner. Foreløpig ammer jeg, og det er ikke noe problem, men jeg begynner snart å jobbe og har derfor vært i kontakt med følgende: Morsmelksentralen + nyfødt intensiv på Ullevål Div NAV-enheter Hjelpemiddelsentralen Problemstillingen er den at jeg lurer på muligheten til å låne en elektrisk brystpumpe i noen måneder (frem til sommeren ca) slik at min mann kan gi sønnen vår morsmelk når jeg jobber fremfor å begynne med Nutramigen eller lignende. Ullevål vil gjerne hjelpe, men de har ikke nok pumper NAV støtter leie av pumpe kun hvis barn med ganespalte. Har ingen betydning at morsmelkerstatning på blå resept koster flere tusen kr pr måned, det får jeg gjerne... (hurra for stivbent regelverk!) Hjelpemiddelsentralen har ikke Derfor; må vi enten kjøpe pumpe selv (har ikke veldig lyst til å bruke flere tusen kroner på dette da det er mitt siste barn), evt leie fra Babyshop til 19 kr pr dag (blir fort 3.500 kr for et halvt år...) eller er det noen som har noen råd om hvem jeg kan kontakte og hvorvidt vi har noen rettigheter her?? Takknemlig for svar/tips! Blir helt svett av disse saksbehandlerne!!!
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Hva med å høre på et annet sykehus da? Eller er ikke det noen mulighet?
Sylwania Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg tror ikke det er noen som låner ut pupme gratis når barnet er blitt så stort selv om han har melkeintoleranse. Du finner en bra elektrisk pumpe til rundt 1000-lapen, og hvis du synes det er dyrt kan du helt sikkert få kjøpt en brukt pumpe en del rimeligere.
Gaasemor Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2008 Vet ikke. I og med at det er Ullevål som følger opp sønnen(e) mine, så antok jeg at sannsynligheten var størst der, men om noen vet om noen sykehus (i Oslo-området) som har masse pumper og er greie med å låne ut, så mottar jeg gjerne tips om det også!!
Sivalur Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Har du ingen kjente du kan låne av? Jeg har en dobbel elektrisk pumpe som jeg gjerne låner til mine venninner, er jo bare å koke utstyret, så er det helt sterilt. Det er jo det de gjør på sykehuset også. Ellers ville jeg nok prøvd å kjøpe en brukt da. Anbefaler iallefall den doble fra Medela, er kjempefornøyd med den selv. (selv om den fungerte bedre i begynnelsen av ammeperioden enn de siste månedene da.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå