Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har lyst til å studere noe annet enn det jeg studerer nå. Pløyde nettop gjennom studietilbudet til UiO, og sitter igjen med følgende alternativer: -Fransk -Realfag -Biologi -Musikkvitenskap -Farmasi -Ernæring -Lærerutdanning, realfag Noen som kan gi meg noen tips om hva som er spennende og hva som er kjipt? Føler meg veldig selvstendig her jeg sitter, jadda..
Gjest -<<- Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Fransk som frittstående grad og musikkvitenskap er gjerne litt lite matnyttig. Ernæring har veldig høye opptakskrav og er voldsomt i vinden. Realfag, særlig i lærerutdanningen, gir deg jobb. Kommer mye an på hva du vil med utdanningen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svar;) Jeg vet (nesten helt sikkert) at jeg kommer inn på ernæring, men det er kanskje ikke så lett å få seg jobb når det er så populært nå.. Skakke værra lett nei..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 (Kremt*) fler synspunkter? Noen som vet om lektor utdanningen på UiO er bra?
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Biologi selvfølgelig! Det er jo studiet om selveste LIVET, hva er vel mer spennende enn det???
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg skal søke på biologi til høsten. Ryktene sier at det er "lett" å komme inn, forutsatt man har realfag fra vgs og bestått alle eksamener. I tillegg er det lett å få seg jobb med bachelor-grad og man kan videreutdanne seg i flere forskjellige retninger. Men; siden jeg verken har begynt eller fullført studiet, så kan jeg jo ikke si hva jeg synes om det...;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå