Gå til innhold

Hjelpes, hva skal man bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å studere noe annet enn det jeg studerer nå. Pløyde nettop gjennom studietilbudet til UiO, og sitter igjen med følgende alternativer:

-Fransk

-Realfag

-Biologi

-Musikkvitenskap

-Farmasi

-Ernæring

-Lærerutdanning, realfag

Noen som kan gi meg noen tips om hva som er spennende og hva som er kjipt? Føler meg veldig selvstendig her jeg sitter, jadda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fransk som frittstående grad og musikkvitenskap er gjerne litt lite matnyttig. Ernæring har veldig høye opptakskrav og er voldsomt i vinden. Realfag, særlig i lærerutdanningen, gir deg jobb.

Kommer mye an på hva du vil med utdanningen.

Skrevet

Takk for svar;) Jeg vet (nesten helt sikkert) at jeg kommer inn på ernæring, men det er kanskje ikke så lett å få seg jobb når det er så populært nå.. Skakke værra lett nei..

Skrevet

(Kremt*) fler synspunkter? Noen som vet om lektor utdanningen på UiO er bra?

Skrevet

Biologi selvfølgelig! Det er jo studiet om selveste LIVET, hva er vel mer spennende enn det???

Skrevet

Jeg skal søke på biologi til høsten. Ryktene sier at det er "lett" å komme inn, forutsatt man har realfag fra vgs og bestått alle eksamener. I tillegg er det lett å få seg jobb med bachelor-grad og man kan videreutdanne seg i flere forskjellige retninger.

Men; siden jeg verken har begynt eller fullført studiet, så kan jeg jo ikke si hva jeg synes om det...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...