Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg ringte min sjef og fortalte at jeg også tar fedrekvoten(noe som er rart at ingen har skjønt fordi jeg har ikke jobbet mer enn 50%) så jeg har permisjon til September...jeg sa da til sjefen min at jeg kommer til å si opp jobben slik at jeg er ut av kontrakten min samtidig som permisjonen slutter!! Er det å lure nav og jobben? Altså at jeg allerde nå vet at jeg kommer til å slutte i jobben, dette fordi vi flytter til sommern pga skolegang! Sjefen sa at det på en måte er litt dumt da....men at det heller ikke er noe i veien for det(jeg ville være ærlig fordi han da må finne en som kan ta over for meg og da har han mer tid en3 mnd.) Men hvorfor har jeg alikevel dårlig samvittighet?
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Det med fedrekvoten vet ikke jeg noe om, men det å si opp jobben når permisjonen slutter er ikke å lure jobben, hadde du visst at du skulle slutte før du gikk ut i permisjon, kunne du ha sagt opp idet du gikk ut i permisjon, for du har uansett jobbet deg inn til permisjonspenger så lenge du har jobbet seks av de siste ti mnd før permisjon...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 jeg lurer ikke nav angående fedrekvoten fordi je gikke har jobbet nok til at sambo kan ta fedrekvoten....jeg ringte de jo for å spørre og hun sa: nei da har du permisjon til september ikke juli! Jeg viste ikke at jeg kom til å si opp jobben, sambo fikk plutselig mulighet til å bytte fag og vi kan flytte i sommer og ikke i desember(08) men nå viste jeg jo at jeg ikke kommer til å gå tilbake til jobben....er det da å lure?*forvirra* Spurte til og med nav om hvordan det er hvis jeg bestemmer meg for å jobbe/bytte jobb da var det bare å avtale med arbeidsgiver sa hun..
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Som sagt, du lurer ingen, og jeg gjør det samme, for jeg flyttet da jeg var 8 mnd på vei...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 takk for svar:) Jeg liker ikke tanken på å lure hverken nav eller arbeidsgiver...vet vi kunne lurt staaten for penger ved å påstå at vi ikke bor sammen(noe vi ikke gjør altså, vi bor sammen og har gitt beskjed om det). JEg bare tenkte at jeg må høre fordi det kjipeste som kan skje er at de plutselig krever penger tilbake når jeg ikke en gang har skjønt at jeg gjør noe galt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå