Gå til innhold

Da har jeg bestilt babyklister....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg bestilt babyklister... Håper virkelig det blir en spire på oss denne pp, og hvis jeg får en positiv test, skal jeg innta babyklister. Vil ikke miste i sa mer, for det var en fæl opplevelse...

Er det flere som skal prøve ut babyklister når spiren er på plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hva er babyklister?

Skrevet

babyklister??

Skrevet

Er mye informasjon, så har klippet det fra et annet innlegg....

Litt info om babyklister:

"Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn.

dette er helt ufarlig å bruke. Homeopati brukes f.eks på barn med god effekt (oftest best på dem faktisk).

Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og jeg tror også alkohol.

Noen dager før innsetting av egg

Det skal taes 10 dråper 3 ganger daglig inntil positiv test, evt lenger hvis det er fare for abort.

1 flaske burde (...) være nok

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann

Rist flasken før bruk for å sørge for rett sammensetning av stoffene.

Bruksanvisning:

Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister")

Innhold:

Urtica urens D4/Berberis fructus D4

Historie:

Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange.

I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Anvendelse:

1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort

2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger

3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen.

Inntakelse:

1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder.

2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet.

3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten.

Bivirkninger:

Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig.

Oppbevaring:

Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.

Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Holdbarhet:

Holdbarheten er 3 år.

Skrevet

Hei! :)

Hvor bestilte du det? Lurer på å bestille selv jeg.. Tok det lang tid fra du bestilte til det kom?

Skrevet

Hei. Jeg bestilte det i dag, så aner ikke hvor lang tid det tar før det kommer. Håper det ikke tar så lang tid, siden jeg har ikm 4. februar. Men leste litt rundt på forumet her og på snartmamma.com, og det var forskjellig hvor andre har kjøpt det og hvor lang leveringstiden var.

Her er noen adresser hvor du kan få kjøpt det:

http://www.helsehelse.dk

http://www.helseriet.dk (her bestilte jeg, god info på nettsiden!!)

http://www.netspiren.dk

Jeg har bare funnet det på danske nettsider, sikkert noe med at norsk lovgivning ikke tillater å selge medisiner o.l. over nett...

Håper på spire som klamrer seg godt fast inni der, så skal jeg drikke babyklister i noen måneder fremover... hehe. Lykke til!!

Når har du ikm forresten?

Skrevet

Jeg har IKM 10. feb. Så jeg er i EL perioden ganske snart. Skal dette taes gjennom hele syklusen eller?

Jeg bestilte i går kveld, så håper jeg får det snart. :)

Det er ikke lov å selge dette i Norge, nei. Så det må bestilles fra Dannmark.

Når har du IKM?

Skrevet

Jeg har IKM 4. februar, og tiden går ikke fort nok... Hehe...

Skal begynne å ta dette så snart jeg får det (hvis det kommer etter ikm og jeg har fått positiv test...) og fortsette helt til over uke 12...

Har dere prøvd lenge å bli gravid? Eller har dere mistet i sa/ma?

Skrevet

Ja, tiden går sakte frem til IKM.. :)

Vi er på 15 pp nå, hadde en PA for ca 5 år siden, og han har en sønn fra før.

Jeg har EL snart, så i dag skal jeg ta meg en fest! :) Håper at det blir den siste på lenge! :) Men jeg nyter det å ikke ha barn også, det er fordeler og bakdeler med begge. :)

Har dere prøvd lenge da?

Skrevet

Her nærmer det seg 3 år siden vi startet å prøve... Tok det som det kom i begynnelsen, men etter 1,5 år begynte vi å tenke mer over hvor i syklusen vi var og når vi hadde sex, og etter et halvt år begynte vi med el-testing, og oppsøkte legen... Fikk da vite at han er ok, men jeg har ikke el hver pp (en sjelden gang kan jeg være heldig og ha det av meg selv). Så er ikke så rart vi ikke har fått det til da... Men fikk pergo av legen i høst, og på første pergokur ble jeg gravid, men mistet. Og dette er andre pergokur, så forventningene er SKYHØYE desverre, men greier ikke å få ned de forventningene... Hehe... Håper så masse, og krysser alt som kan krysses nå... 1 uke og 2 dager til IKM.... Testet positivt 3 dager før IKM sist.... :D Håper på samme flaksen denne pp...

Tiden har gått siden vi begynte å prøve, og det har vært tungt til tider. Men vi har vært flinke til å oppmuntre hverandre, og trøste hverandre. Når jeg ser tilbake føles det som en evighet... 3 år!! Alle har blitt gravide, mens vi ikke har fått det til... Så nå må det bli vår tur... Hehe.

Ønsker deg lykke til med prøvingen, og håper dere får klaff snart!!

Skrevet

HEi!

Jeg har også vurdert dette nå. Vi fikk tre barn på rad og rekke med to års mellomrom. Uten problemer, og ble gravide raskt. Bestemte oss i okt 06 for en sistemann, og ble gravid med en gang igjen. Var fryktelig dårlig, og på ul i uke 18 var babyen død (3-4 uker siden da). MA.

Ble gravid først i desember 07 igjen, men mistet i ny MA som ble oppdaget i uke 8 (heldigvis tidligere enn sist). Er litt bekymret nå, form om noe har endret seg i kroppen. Enten med mannen eller meg. Kanskje babyklister ville hjelpe?

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke så god peiling på dette produktet egentlig, skal prøve det for første gang når jeg får det i posten (og har fått positiv test). Infoen om produktet som jeg skrev lenger opp her, har jeg klippet fra et innlegg fra "lailaelin har fått ny huleboer". Har sett at hun har vært med i endel tråder om babyklister, så det kan jo hende hun har et svar til deg om det vil hjelpe deg...? Etter lang tid med prøving så har jeg endt opp med innstillningen om at "det er verd å prøve alt".... Hehe. Skadelig er det i alle fall ikke, så det skader vel ikke å prøve?

Skrevet

Dette vil jeg også bestille. HELT enig med deg, hadde en MA i desember og hvis jeg kan PRØVE å unngå dette igjen gjør jeg det gjerne. Jeg bestiller også dette i dag :) Takk for tipset. Håper jeg hører fra deg om du lykkes neste gang spiren sitter.

Lykke til!!!!!

Skrevet

Tusen takk for god info :-) Det skal jeg også bestille!

Har nettopp hatt en SA - så håper dette hjelper spiren(e)( var to sist) å sitte :-) Takk, og lykke til med ikm :-)

Skrevet

Så utrolig kult! Visste ikke at det fantes sånn jeg :-) Det vil jeg også prøve, må bare få en positiv test først...

Skrevet

Babyklister er for å optimere forholdene i livmoren...øke blodtilstrømningen...dere vet overvekt, røyking, inaktivitet,alder har mye å si for hvor god blodsirkualsjon vi har....alle disse overnevnte faktorene er med å redusere blodtilstrømningen til livmoren og gjør at man derfor lettere mister....og da er babyklister en ypperlig medisin...MEN

Vet dere at nesten 50% av alle som er over 35 år har mangel på progesteron?? Og har man mangel på progesteron hjelper ikke babyklister..

Uansett syns jeg babyklister er ypperlig og forstår ikke hvorfor det er mer brukt, det er jo ganske kjent i forbindelse med ivf men kan jo fungere like godt på oss vanlige som mister i hytt og pe vær...

Jeg selv sliter med blodsirkulasjonen osv.pga de immunologiske sykdommene fibromyalgi og bekhterev...

Bestilte selv fra Netspiren.dk og det tok over 2 uker før flaskene kom fram

Den dere må bestille er berberis fructus comp d4...finnes lignende som berberis fructus d3 men de gjør ingen nytt desverre....

Og for dere som prøver dette og fremdeles mister ville jeg gått til innkjøp av wild yam i tillegg siden det er naturlig progesteron....:)

Ble litt rotete men håper dere forsto hva jeg mente:):)

Lykke lykke til dere:)

Skrevet

Det er bra vi kan informere hverandre om forskjellige ting her på bim. Hadde det ikke vært for deg lailaelin har fått ny huleboer, så hadde jeg ikke kommet på å bestille babyklister. Har lest såvidt om dette før, men ikke så mye info som det jeg fant fra deg i et annet innlegg. Håper det ikke gjorde noe at jeg kopierte infoen du hadde skrevet, og limte inn lenger opp her.

Så derfor vil jeg sende en stor takk til deg!! Enda noen dager igjen til ikm, og dagene går så sakte. Håper pergoen har gjort susen denne pp, sånn at jeg får begynt å ta babyklister når det kommer i posten...

Lykke til videre i svangerskapet og med den voksende magen ;)

Skrevet

Ja, masse bra info på denne tråden.. :)

Jeg bestilte babyklister på www.helsehelse.dk, det kostet 183,- nkr inkl frakt. Det tok 5 dager fra jeg bestillte til det kom frem. Dette må bestilles fra utlandet, da Berberis fructus ikke er ferdigregistrert i Norge ennda (regelverker mm) og kan ikke skaffes før i midten av mars.

Jeg bestillte også Ovarium comp. Den inneholder tre homeopatiske medisiner i lav styrke som fremmer fertilitet hos kvinner. Denne kan bestilles i Norge også.

Skrevet

Hva het den du bestilte elisabeth?? Berberis fructus skal det ikke være, det skal berberis fructus comp d4 det er den unike kombinasjonen...

D4 er det mest optimale.Comp er kombinasjonen av urethica urens (D4) og berberis vulgaris (D4). Den som ikke heter comp inneholder i alle fall ikke urethica urens, og da er (så vidt meg bekjent) hensikten borte for å bruke dette ift prøving.

Skrevet

Det er bra vi kan informere hverandre om forskjellige ting her på bim. Hadde det ikke vært for deg lailaelin har fått ny huleboer, så hadde jeg ikke kommet på å bestille babyklister. Har lest såvidt om dette før, men ikke så mye info som det jeg fant fra deg i et annet innlegg. Håper det ikke gjorde noe at jeg kopierte infoen du hadde skrevet, og limte inn lenger opp her.

Så derfor vil jeg sende en stor takk til deg!! Enda noen dager igjen til ikm, og dagene går så sakte. Håper pergoen har gjort susen denne pp, sånn at jeg får begynt å ta babyklister når det kommer i posten...

Lykke til videre i svangerskapet og med den voksende magen ;)

Værsågod du..det er bare en glede å hjelpe å informere mest mulig...:)

Og det gjør ikke no at du klippet ut det jeg hadde skrevet for det hadde jeg klippet utifra et infoskriv om babyklister + noe fra et annet forum...:)

Jeg blir ganske hekta på ting som skal gjøre underverker, og syns det var veldig trist at jenter som mister eller ikke blir gravide ikke vet om dette middelet, ble selv helt ekstatisk når jeg leste om babyklister inne på ass.befruktning, og ble nysgjerrig på dette..fikk vel samme infoen som deg men begynte å google litt på nettet og fant da veldig mye....

:)

Uff ja magen vokser og vokser, og det gjør kvalmen også....har lært sinnsykt mye om sv.kvalme også i det siste så bare si ifra hvis dere skulle trenger hjelp der også...he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...