Gå til innhold

De ringte fra bhg istad..reagerte litt..

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jentungen har i det siste ikke vilt sove i bhg, og de spurte meg om hvordan det gikk hjemme. Hun har sovnet på sofaen etter bhg, men har igrunn ikke tenkt over det sånn, ei heller "klaga" til bhg på det.

Men så sa jeg at de godt kunne prøve og få henne til og sove, så det slapp og bli så mye soving på ettermiddagen...

Så ringte avd.lederen meg istad, og fortalte at hun ikke ville sove, what so ever. "For nå springer hun rundt her, og XXXXX har løpt etter henne og holdt henne fast, det er jo ingen hyggelig situasjon det heller".

NEI, men man skal vel for faen ikke holde fast unga så de skal tvinges til og sove heller????

Mulig jeg overreagerte altså, men vil ho ikke sove, så trenger ho ikke og bli tvinga? Ho er tross alt 3 år og 3 mnd!

Enkelte dager kunne hun nok trengt det, men ikke hold jenta mi fast da! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg. Man trenger vel ikke å tvinge barna til å sove om dem ikke vil sove??

Skrevet

Gutten min på 2 år kunne også trengt og sovet litt i barnehagen.. Han kollapser i bilen halv fem også er det bare spetakkel når han våkner igjen....

Tenkte og prate med de i dag ang,. soving.. Bare at de veldig enkelt når jeg vet at han pleier og bli trøtt spør om han er trøtt og har lyst til og sove.. Sier han nei så er det greit.. for han pleier og si ifra..

Men at de holder han igjen hadde ikke vært greit nei..

Skrevet

Høyrest ut som om du bør be om ei samtale med avd.leiar. Skjønner at du reagerer, men det kan bero på missforståingar begge vegar her. Kanskje har dei høyrt at dei SKAL få ho til å sove og prøver alt dei kan. Og kanskje ordla avdelingsleiar seg klossete - at det er noko anna som har skjedd enn det ho faktisk seier. Ta det opp når du henter barnet i dag.

Skrevet

Kanskje barnehagen burde tilrettelagt litt bedre for de barna som ikke trenger å sove, men å hvile litt. Hva med litt dempet belysning, saccosekker (eller lignende) og høre på lydbok, musikk eller at en av de voksne leser bok??

Skrevet

Hvordan er hun når hun er hjemme på dagtid da? Sover hun da?

Skrevet

Hørtes vel brutalt ut å holde fast en treåring for å få den til å sove ja, tror ikke det er rette måten å gjøre det på ;-)

Har de ikke en hvilestund da, jeg har alltid sagt i barnehagen at det er greit om de sovner i hvilestunden, men også greit om de ikke gjør det, da regulerer de det selv. Har fungert kjempefint det...

De har et kvarter med hvilestund etter lunsj, madrasser på gulvet, dempet lys og en lydbok, alle skal ha hvilepuls og sitte/ligge rolig det kvarteret. Tror både små og store har godt av det.

Skrevet

hm hørtes ikke bra ut.lillemann har sluttet å sove i bhg,men de får hvile litt på sofaen når de blir slitene.da får de evt smokk og koseklut å bare slappe av litt.regner med hvis jenta di var trøtt,hadde hun sikkert sagt i fra.de trenger vel ikke holde henne fast..

Skrevet

Jenta vår sover bare av og til i BH, men hun godtar altid å legge seg for "å slappea av litt". Hun har i hvertal blitt mye enklere å roe etter at de i barnehagen har sluttet å si at hun skal sove og bare sakt hun kan slappe av litt. Om hun har lyst kan hun stå opp igjen etter 15 min. Hun er også rett over 3 mnd.

Skrevet

Da må de vel la henne slippe da? Trenger så store barn å sove på dagtid da? Gutten min er 2 år og 1 mnd, og han har slutta!

Skrevet

Høres ut som situasjonen bare ble rart forklart. At en holder et barn på fanget for å roe ned og snakke med barnet kan jo være nødvendig.

3 åringer i bhg. er jo nesten umilig å få til å sove om de har sovet en normal natt. Er det ikke enklere å holde barnet ditt våken hjemme med hjelp av juice osv. Måtte vi gjøre med gutta i en overgangsperiode, og så lag vi de heller tidligere på kvelden en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...