Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Dere med litt større unger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter i seks sju års alderen kan jo fort bli veslevoksne og svare "bra" for seg når man diskuterer med dem...

Vanskelig å sette noen normalstandard på dette, det skjønner jeg..

Men en jente jeg kjenner skremmer meg av og til.

Blir hun sint, ikke får viljen sin, får tilsnakk/ skjenn e.l. kan hun komme med utsagn som:

Jeg skal drepe meg selv!! (kom etter at jeg nedla forbud mot å si at hun skulle drepe andre i mitt hus)

Jeg skal tenne fyr på huset ditt (og beskriver hvordan hun skal gjøre det)

Hun kommer med beskrivelser av hvordan hun skal ta knekken på seg selv med en detaljrikdom som gir meg gysninger.

Raserianfallene hennes er spektakulære!!!!!!

Hun lyver mye i tillegg til dette.

Vet jo at denne alderen er preget av høy dramafaktor. Men min jente på omtrent samme alder har aldri kunnet komme på å si de tingene denne andre sier. Tror ikke hun forstår hva det er en gang..

Denne jenta får se filmer med høy aldersgrense, og har generelt en pedagogisk preget oppvekst, hvor alt skal snakkes om, men liten nivåstyring mtp aldersbestemt info.

Som dere skjønner er jeg og dennes mor ikke enige om oppdragelse. Men det er en ting.

Noe annet er både at jeg er redd min datter skal kopiere denne adferden, og at jeg bekymrer meg for graden av voldelighet i hennes utsagn.

Står i en relasjon til disse som gjør at det ikke bare er å kutte kontakten.

Får alltid til svar av dennes mor at det er normalt for alderen, hun har bare livlig fantasi etc..

Er derfor ute etter litt meninger fra andre på hvor vanlig dette er???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres skremmede ut.hadde ikke ønsket at mitt barn had vært sammen en med sånn adferd.merkelig at moren ikke synes adferden er spesiel.jeg vil ikke si at det er normal adferd,har en i familie som er ett forsterbarn,han har hatt en forferdelig oppvekst å han sier sånne ting..han er i mye terapi for å lære seg å uttryke seg "normalt"

Skrevet

Nå har jeg en rolig 9 åring (jente) så jeg hadde blitt ganske sjokkert hvis en av veninnene hennes hadde begynt å snakke slik som du beskriver. Høres ikke helt normalt ut for mine ører ihvertfall.

Men du forteller at foreldrene ikke er så nøye på at jenta ser på filmer som hun er for ung til å se osv. det kan klart påvirke oppførselen. Men .. nå var mine egne foreldre ganske så avslappet der også. Og jeg ville aldri funnet på å si noe som lignet i den alderen der. så jeg må innrømme at jeg undrer over at en så ung jente som 6-7 år tar slike ord i bruk.

Selvom det er snakk om at barn i den alderen skal gå igjennom en slags mini pubertet så høres det mer ut som manglende grenser og manglende oppfølging fra foreldrenes side for å få slutt på slik oppførsel.

Men nå kjenner jeg ikke jenta eller familien så det blir litt for dumt også å sitte her si noe som muligens ikke stemmer i det hele tatt.

Men ivhertfall min mening etter å ha lest de få linjene du skrev ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...