berta Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Har endelig blitt gravid med nummer to, og er kjempe glad. Jeg er 9 uker og noen dager I mitt første svangerskap var jeg kvalm, og innlagt på sykehus for jeg ikke klarte å ta til med næring. Nå har jeg begynnt å bli så kvalm igjen, og jeg er livredd !! Det er rett og slett fryktlig å være så kvalm hele tiden !! Nå er jeg redd at det skal bli som i mitt andre svangerskap... Er det noen som har noen gode råd mot kvalme, eller har noen oppløftende historier ?? Uff, det er sååå fryktlig å være så kvalm, sukk.....
Baby-i-magen Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 noe som hjalp meg mot kvalme var eple nektar,den på glass flaske, den hjalp litt mot kvalmen. var selv konstant kvalm og spydde opp til 6 ganger vær dag fram til jeg var 13 uker. ta og prøv den:)
svansen Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 se på forumet om svangerskapkvalme.. finner sikkert noe nyttig der.. ellers så finnes det jo reseptbelagte legemidler man kan ta for å være mindre kvam, husker ikke helt hvem.. men hvis du leter nedover trådene vil du sikkert finne de.. har små spist ritz kjeks når jeg har kjent at kvalme har kommet og det har hjulpet litt
Har 2 super-gutter :-) Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 du har min dypeste medfølelse, jeg har ikke vært innlagt, men tragisk kvalm...forrige gang kastet jeg opp 4 ganger hver dag i 9 uker, denne gangen kaster jeg ikke opp hver dag, men kroppen er som et torturkammer,og kvalmen tar stadig nye høyder For meg lindrer det faktisk å spise, kommer kvalmen hiver jeg innpå mat, og det lindrer Kald appelsin lindrer sterke drops, grønn/svart Doc og gul Fisherman lindrer brekninger Men det er jo bare noe som lindrer toppene Akupunktur hjelper mange vet jeg, søk på gule sider og finn en der du bor Ellers er det jo bare det "vanlige" som alle har hørt, postafen, ingefær, seaband, etc.... Lykke til!!!!
Anje Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Blir nervøs siden jeg ikke er kvalm jeg! Kjenner ikke at jeg er gravid, bare litt ømme bryster..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå